torsdag 1 april 2010

Dagen idag

Våran dag idag har flytit på bra måste jag säga! Cassandra var på dagis och jag var hemma med Benjamin och Thea. Benjamin har haft ont i sitt öra idag, men ingen feber. Annars är han kry nu iaf! Jag själv mår sådär. Förkylningen känns iaf kan jag säga.
Vi hade en slapparförmiddag här hemma jag och kidsen. Bara myste och umgicks=) Pratade med syster min också...den stora av dom. Verkar som dom kommer hit på påskafton=) Min bror och hans tjej kommer iaf, det är bestämt sen ett tag tillbaka. Nu när vi blir så många så kanske jag ändå ska slänga ihop ett trevligt litet påskbord. Vad tycks? Tanken var annars Skagenpanna, Ris och en schysst sallad. Ägghalvor också såklart, det var det ända påskiga jag tänkt servera. Har till imorgon förmiddag på mig att bestämma det, för då ska vi åka och handla.

Cassandra hade med sig sin kompis Nellie med hem från dagis idag. Dom leker så otroligt bra och det är många goa skratt man får lyssna på!

2 påskkärringar på väg hem från påskdisco på dagis


Benjamin gick med mig och Thea och hämtade tjejerna på dagis. Som vanligt så var han högt och lågt hela vägen dit=)

Här är han i sina nya vårkläder


Väl hemma igen så spelade Benjamin ps2 och tjejerna lekte för fullt. Jag tog med mig Thea upp och städade övervåningen. Riktigt skönt att ha det gjort!

Nu är det kväller och barnen ligger i sängarna. Thea slocknade till vällingen kl 19. B och C fick kolla på film i sina rum tills nu...dom är ju ändå lediga rätt länge nu.

Själv ska jag kolla upp en sak på nätet nu. Ska surfa runt och se om jag kan försöka planera lite inför sommaren som vi kan göra med barnen. Helst åka iväg! Behöver inte vara långt bort, men ett miljöombyte vore nice!
En liten tripp är bokad och klar iaf...återkommer mer om det senare=)

2 kommentarer:

  1. Japps, en tripp blir det! Om vi tänker på samma :) Ska bli skitkul iaf!!!!

    Men du.... Släng inte ihop ett påskbord, det är bara onödigt dyrt. Det trevliga är ju bara att ses!!!

    SvaraRadera
  2. Klart det är okej att komma även om det inte blir påskbord. Vi hade ju ändå inte tänkt att äta det. Kör på det du tänkt på från början!!! Påskmat är ju ändå inte speciellt gott och barnen brukar ju inte älska det heller.
    Men säg till om vi ska ha med oss nå mer än efterrätten! För då fixar vi det.

    Förstog nästan att det var DEN resan du tänkte på. Men har du hört att resmålet är ändrat till ett annat land :) Då behöver vi inget pass med oss. Tjohoooo, det ska ju bli skitkul :)

    SvaraRadera