lördag 3 april 2010

Ägghalvor

Har fått nån mani på ägghalvor! Tycker det är så hysteriskt gott och kan äta det när som helst på dygnet=)
Det var det ända påskiga vi hade på påskbordet idag och när jag skulle göra i ordning dom så kokade jag massor(tyckte jag iaf). Tanken var att jag skulle ha några att äta ikväll också=) Men alla halvorna tog slut, så nu har jag precis kokat mer ägg och gjort nya halvor som jag sitter och mumsar på=)

Har haft en jättebra dag idag! Startade dagen vid halv sju då Thea tyckte det var dags att gå upp. Satt och drog mig en stund på vardagsrumsmattan med henne innan det var dags för Cassandra att vakna. Hon kom ner och mös en stund med oss och sen fick hon sin påskpresent(pärlor). Sen var dagen i full gång här hemma. Strax efter 7 i morse stod jag och skalade 1,5 kg räkor. Usch, tycker verkligen inte om att skala räkor! Men vad gör man inte om man måste?!
Benjamin hade sovit hos Andreas så han kom inte hem förens 11. Då höll jag på att förbereda lunchen. Benjamin fick sitt påskägg och sin påskpresent och typ direkt efter det så kom min bror och Ingela. Nån minut efter dom så kom även storasyster med sin familj. Fullt hus på bara några minuter=) *me like*
Vi åt och hade det trevligt. Känns som vi alla åt lite förmycket, blev helt sänkta av maten=) Och Nettan hade dessutom bakat kladdkakor som vi skulle mumsa i oss=) Det gick ner det med=) Inte ens kaffet efter maten fick mig att bli pigg.
När alla åkt hem igen så hade jag ingen ork alls att fixa i hemmet efter dagen. Så det fick se förjävligt ut här ett par timmar. Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och fixat det mesta.
Skönt när det är gjort! Bara golven kvar, men dte gör jag i morgon.

I morgon vet jag inte vad som händer. Bara jag och barnen hemma då. Hela dagen!
Ska mysa och äta godis antar jag. Vad brukar man göra på påskdagen??
Jo, nu vet jag ju!! Benjamin och Cassandras pappa och Lisette kommer ju! Har vetat om det LÄNGE, men ändå glömmer jag bort det hela tiden. Inte bra!

Har inte blivit så mycket foton idag tyvärr. Och dom få som är tagna har jag inte orkat ladda över till datorn ännu.
Däremot kan jag bjuda er på bilder på Benjamins nya skjorta han hade på sig idag=) Alltid något=) Såg nu när han skulle klä av sig för kvällen att han hade prislappen kvar hängandes i den. Att man inte känner det när man har det på sig....?!

En jättesnygg skjorta från KappAhl. Snygg till jeans och till shorts i sommar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar