torsdag 4 oktober 2012

Nu igen

Kl är strax över sju nu så det innebär sovtime för minstingen. Hon ligger redo o klar för natten här i soffan. Men hon behövde en banan först bara sa hon=) Så det mumsar hon på nu.

Eftermiddagen gick fort! Handlade lite på coop, sen hem och åt lite mellis med barnen. Fick bli kanelbulle idag eftersom det är kanelbullens dag=)
Benjamin fick besök av en kompis så dom for upp på hans rum och stannade där tills kompisen blev hämtad.

Haha, fick höra idag en sak som stör mig men som får mig att skatta på nått sätt. Finns ju en här i stan som "terrar" mig bakom min rygg...som bara pratar en massa skit, och beter sig som ett rövhål själv. En sån som har brist på ett vettigt liv, som måste prata om andras liv hela tiden. En sån som gottar sig i andras olycka. En sån som vill att folk ska tycka h*n är så jävla bra, men i själva verket även terrar sin familj bakom stängda dörrar. Ja men en sån helt enkelt...som pratar så mycket skit om vännerna(bakom deras ryggar såklart) att h*n tvingas byta umgänge hela tiden. En sån som inte har någon familj kvar. Ja ni förstår hur jag menar.
OM man nu tycker så illa om en person, så som h*n tycker om mig, så varför lägger man ner tid på den man inte tycker om? Vet att h*n läser min blogg, vilket inte rör mig i ryggen. Men jag skulle väl aldrig få för mig att ens fundera på att läsa om dens liv i dens blogg. O sen sitter h*n och pratar om det jag skriver här, med sina "vänner". Men allvarligt...människan har passerat 30 för många år sen och borde väl typ anstränga sig på ett jobb eller nått? Inte anstränga sig med att försöka leva på kafferep. Men som personens mor sa... finns så många arbetsskygga och tyvärr hamnade h*n i det facket. Mmm, kanske är så.
Men vill man leva på sin respektive så kanske man ska ge något tillbaka. Inte bara skit. Ska man leva på sin respektive så kanske man kan börja med att behandla den med respekt och omsorg! Då kanske man även ska kunna ta hand om 2 sjuka barn själv på dagarna, o inte tvinga hem den andre från jobb.

Ja, men jag stör mig verkligen på sånt! Den svenska avundsjukan ni vet. Att inte kunna glädjas över andras lycka, utan måste trampa ner på alla hela tiden och tro man är bättre än sin umgängeskrets.

Men man kanske blir så? Eller är man född så? Det sociala samspelet med andra människor?


1 kommentar:

  1. Fan vad irriterad man blir! Denna människa kommer nog tyvärr alltid leva så som idag. Fortsätta byta vänner den dagen dom får höra vad som sagts om dem..
    Och liksom psykiskt misshandla sina barn är bara fruktansvärt, stackars barn alltså! Dem hade haft det så mycket bättre på ett fosterhem..

    Nää denna människa vill inte jobba utan leva ett låtsas lyxli med massa avbetalningar, Aja mår denna bra av de får denna leva så, utan sparpengar å pension i framtiden.

    Jag vill ännu en gång berätta hur stolt jag är över dig syster! Om så behövs så tar du hand om allt själv, utan att klaga. Vad det än gäller så gör du allt för dina barn och klagar inte. Du visar kärlek till dina barn och kärlek från barn till barn som syns så tydligt här i bloggen både genom text och på bilder!

    Älskar dig min BÄSTA & ENDA SYSTER!!! <3

    SvaraRadera