fredag 5 oktober 2012

Fredag

Sista dagen på denna arbetsvecka. O nu väntas helg! Först fredagsmys med familjen ikväll<3
Har lite jag ska pyssla med hemma idag. Måste även ta hand om tvätten jag tvättade igår.

Satte ju upp en lapp i porten igår ang att det är så mycket djurhår i tvättstugan. Gick bara en timma typ, sen ringde en granne och var skitarg. Men då tog han väl åt sig av lappen? Skrev ju faktiskt att tillhör man dom som städar behöver man inte bry sig, men städar man inte kan man börja använda städredskapen som finns i tvättstugan.
Sen fick han för sig att klaga på att mina barn för liv ibland. Ehh, ja det är ju barn och leker som alla andra barn. Men eftersom vi har en övervåning som barnen jämt leker på så lär det ju inte störa. Tyckte han inte borde bo i ett flerfamiljshus om han stör sig på barn, det finns ju för guds skull ett dagis längst ner i porten som han är så grymt irriterad på. Så jag hänvisade han till seniorboendet som ligger nära stan här.
Nej, han har inga barn själv. Bara en hund. Som skäller och gnyr varje morgon när han drar till jobbet. Men jag klagar inte för det, jag klagar på att jag inte vill ha massa med djurhår på mina nytvättade kläder.
Skit samma. En tragisk människa med ett tragiskt liv säkert, som en del andra med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar