lördag 20 oktober 2012

Facebook

I onsdags pep det till på telefonen. Hade fått ett nytt meddelande på facebook. Öppnade upp det och läste. Blev förvånad faktiskt. Det var min mor som skickade och grattade till nytillskottet i familjen. Sist jag hörde av henne var på min födelsedag, och innan det i typ april eller maj. Hon skrev även att han nog måste vara lika fin som sina syskon.... såklart han är det=) Precis lika fin, och lika älskad som sina syskon!
Hade inte tiden att svara henne när jag fick de och sen glömde jag bort. Men kom på igår att jag skulle svara. Tänkte som så att jag ringer ist och berättar att hon blivit mormor igen, den 8 oktober. Men inget svar. Dröjde inte länge innan hon ringde upp och grattade på telefon också.
Sen ringde hon idag också. Men hade vänner här då så svarade inte utan ringde upp henne när dom gått.

Ok, anledningen till att jag skriver så här oväsentligt är för att en (den bäste i stan<3) ringde mig idag o frågade om jag pratat med min mor igår. Hon blev nog förvånad över det med tanke på att hon hållit sig borta sen i våras(mamma alltså). Eh, ja svarade jag. Då har en viss person i denna stad skrivit på sin blogg att jag ringde upp henne. Ja, men när ni ändå skvallrar runt så kanske ni missade den lilla detaljen att jag blev kontaktad på facebook!! Skulle aldrig falla mig in att ringa annars. Då hade jag väl för fan gjort det när Gabriel föddes! Är måttligt trött o irriterad på att folk(hon i stan) inte har nått eget liv att prata om, utan måste snaska runt i andras hela tiden. Men vad kan det bero på?? Jo, att man helt o hållet saknar ett eget liv! Det enda ens dagar fylls av är kafferep med "kompisarna", dom man en gång snackat så mycket skit om! Och att försöka få andra att tro att man är så jävla mycket bättre. Det räcker nu! Det äcklar både mig och andra. Skaffa ett jobb ist så kanske man inte har så mycket tid över till annat, framför allt inte om man även ska ta hand om sina barn...ett, som två, som sju!
O sen dessutom skriva nått i stil med att hon o mor är så lika o tycker lika...haha, ja lika barn leka bäst heter det väl? Dom kanske skulle sätta sig o prova vara ärliga mot varandra, så får dom se om dom tycker så jävla lika...i don´t think so! Inte vad jag hört genom åren iaf!

Nä, det räcker nu. Jag har en familj som alltid finns där och stöttar om det behövs<3. Behöver inget annat!
Dessutom har jag mina 4 barn<3 Dom som alla är lika älskade av sin mor!<3


1 kommentar:

  1. Hon e en J*vla idiot, den falskaste i stan!! Aldrig är hon välkommen tillbaka i vår familj. Kul att hon ringde upp dig för att kolla = jäkligt svartsjuk och jäkligt osäker på sig själv..
    Och nej hon kommer inte skaffa sig ett jobb, för lat för de och lever på sjukskrivning efter sjukskrivning..

    Tur att du är vettig! Att du visar kärlek till dina barn och kan ta hand om dom så jäkla bra. Dina barn beter sig vettigt och man förstår vad dom säger och du behöver inte göra saker och ting så stora.
    Jag älskar dig syster!!

    SvaraRadera