onsdag 17 oktober 2012

Hembesök

Dagarna går i ett! Hur hann jag jobba förut med? Visserligen bara 2½ vecka sen jag "slutade" jobba, men ändå=)
Idag hade vi hembesök av bvc. Trevligt! Vi fikade, pratade och vägde lilla korven. Han är inte uppe i födelsevikten än, men snart så=) 3810 vägde han idag, 3848 vid födseln för 9 dagar sen. Igår ramlade hans navelsträng av(lite halvt sorgligt sådär även om den var äcklig) o idag när Maria från bvc kikade så fanns det nått i naveln som inte ska vara där tydligen. En liten plutt av nått. Hon sa den också ska ruttna bort, som navelsträngen gjort. O gör det inte det så ordnar hon bort den, hokus pokus. Vet inte riktigt vad det är så måste fråga henne när vi ska dit nästa vecka.

När hon gick så kom Benjamin hem från skolan med en stege(??!) Ja, den hade han gjort på träslöjden. Han sa härom dagen att han höll på med en stege i slöjden, men jag trodde en liten sak. Hem kommer han med en stega på dryga 1,5 meter. Haha, han kanske tycker han e kort o behöver komma upp lite i höjd ibland=) Nää..kort må han vara. Men jäkligt go!

Sen fick det bli pyssel för hela slanten här hemma. Några skokartonger fick bli till hus, med inredning o allt, av tjejerna. O en stor kartong gjorde Benjamin en bil av. Hade en jättebra eftermiddag med alla mina kottar, även om Gabriel sov hela tiden<3

1 kommentar:

  1. De va den frågan jag också hade "Hur hann du med att jobba?" haha :) Men du är som du är, du fixar fasen allt! :)
    Skrattade lite när jag läste om stegen och fundrar på vad han ska ha den till?? Kanske mest en rolig sak att bygga om man har slöjd :)
    Kram!!

    SvaraRadera