lördag 27 oktober 2012

Älskade storsonen

Tänk att om bara 5 dagar fyller Benjamin 10 år! 10 år går fort. Minns såväl dagen han föddes, när jag spenderade dagen me att vara me min far på hans jobb där även min älskade lillasyster var. Sen åkte vi hem till pappa för o äta middag. Han skulle bara ut o springa först. Kände mig olustig i magen o pappa tyckte han skulle stanna hemma. Åk du sa jag! Min bror var ju ändå där han me. O jag var ju bara i v 37+1. Pappa for, bror tog en dusch o jag la mig o vilade. Tills jag behövde på toa. O jag knep som aldrig förr, trodde jag kissat på mig:-) Men det var ju vattnet som gick. Var inte alls beredd på det vill jag lova. Min bror körde mig in till förlossningen o på vägen dit åkte vi förbi hemma hos mig o Benjamins far o hämtade bb väskan o även fadern. I min förvirrning glömde jag ringa o förvarna förlossningen att vi var på väg. Kom dit o sa vattnet gått men att jag inte hade nå värkar. Dom undersökte mig o jag var öppen 4 cm o fick ett rum för o invänta värkar. Kl var då sju på kvällen. Strax därefter kom en barnmoska in o talade om att min pappa satt i väntrummet o ville veta hur det var,haha:-) Värkarna kom igång o runt halv åtta, o fyra timmar senare, 23:36 föddes en liten gosse på 3525 g o 52 cm.
Älskade Benjamin var född! 1 november 2002.
Nu e han en snart tioårig kille me ett stort hjärta<3
Jag älskar dig Benjamin

1 kommentar:

  1. Då var jag inte gammal, men jag kommer också ihåg den dagen, Benny hade sin audi a3, du fick ett par joggingbyxor av honom och han bunkrade upp med handdukar i förarsätet till dig, våran bror, lite fin i kanten, *sött* hihi =)
    Vad åren går fort!! Fina Benjamin! =)

    SvaraRadera