lördag 9 juni 2012

Skolavslutning

Igår hade barnen skolavslutning=) Jättefina knatade dom iväg på morgonkvisten. Först skulle dom vara i skolan men sen gick hela skolan ner till en kyrka här på stan. Så vi gick direkt till kyrkan o mötte upp dom där. Köpte en varsin ros åt dom innan bara som dom skulle få hänga runt halsen sen efter (ja, så gör man i denna stad även till dom små). Barnen var rätt glada när dom kom ut, men när jag tog fram kameran lessnade B en aning. Gjorde två tappra försök med att få han på bild, men sen gav jag upp. Jaja, han vill helt enkelt inte. Skyndade sen ner till en annan kyrka där Lenas stora pojk var. Tog emot dem och sen bort till ett nyöppnat fik här i stan. Fick ju äran att ha en trotsig Thea med mig, men henne lejde jag bort sen under dagen och natten till hennes far. Men summa kardemumma så var det helt ok. Stannade kvar på stan och tittade på studenterna innan vi gick hem. Sen blev det lite hemmapyssling och sen grillning=) Kunde inte haft en bättre dag=) Solen sken hela dagen med, men när vi skulle äta så tog vi in det grillade och åt inne. En promenad nere vid ån hanns också med innan jag gick hem och såg slutet på Änglarnas stad som visades på tv. Den är bra den=) Nä, nu ska jag in i duschen och böra min dag. Jonas kommer o lämnar Thea snart, han o sönerna skulle till Örebro o träffa brodern med familj. Ha en fin dag allesammans och var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar