måndag 4 juni 2012

Hej hopp

Blev ett litet glapp mellan inläggen kom jag på=) Men jag har som vanligt inte hunnit, eller prioriterat att blogga. Förra helgen bestod av kalasande för Cassandra som fyllde 8 år! *Grattis älskade tjej* På lördagen hade hon tjejmiddag och på söndagen kom släkten. Hade tur med vädret så på söndagen var vi ute och kalasade. Vi grillade och hade det trevligt. Tack till er alla som kom och firade henne! Men måste ju säga att det märks att hon blir äldre, om inte annat när man ser önskelistan. Inga leksaker alls önskade hon sig. När jag var 8 lekte man fortfarande, nu gör man det inte. Förra veckan bestod att en sjuk Thea. O när hon väl blev bättre och skulle till dagis på fredagen så kom febern ist=( Så det blev en hemmavecka för den donnan. Benjamin och Cassandra kämpade på träningar och skola. I lördags var det dags för Södradagen. Då spelar dom flesta lagen i Södra match. Benjamin och hans lag förlorade stort, Cassandra och hennes lag spelade oavgjort. Men det var absolut inget roligt väder ute. Trots full påklädnad av ytterkläder så tokfrös vi som stod o hejade. Bara några ynkla plusgrader och sen blåst och småregn på det. Tur man kom hem innan lunch igen för o värma sig innan besöket om väntades kom=) Helena och hennes barn kom och sällskapde med oss hela dagen. Efter middagen så for dom hem, och tog Benji med sig. Skulle ju ändå passera där när vi åkte till sthlm igår så då passade vi på att hälsa på dom en snabbis och hämta B. Så igår for vi o hälsade på i sundbyberg. Lilla Ebba, så liten o nätt! Man glömmer fort hur små dom faktiskt är när dom är nyfödda. O sen har jag ju aldrig fått en så liten viktmässigt heller=) Gosigt var det, och jättesöt såklart! Grattade även Ingela som fyllde år för 2 veckor sedan. Vi halv sex tiden kom vi hem igen. Slängde ihop lite middag och sen tog vi kväll i detta hus. Barnen var trötta(iaf irriterade över precis allt!) och jag var trött. Jonas sa hej då och for hem, och jag la Thea. Tack o lov så sov hon till sju imorse. Behövde det. Men jag känner mig trött iaf idag. Får se till och aktivera mig så jag kanske håller mig vaken. Ska iväg vid ett tiden, alltid nått! Ikväll väntas det träning för B och sen fotografering för dom 2 stora barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar