måndag 4 juni 2012

MVC

Förra veckan när jag var hemma med en sjuk liten Thea så kom jag äntligen ihåg att ringa till mvc. Alltid innan (vilket inte varit så ofta) så har jag kommit på det när det är omöjligt att ringa, typ kl 23 på kvällen när man är på väg i säng=) Men nu ringde jag som en toka när telefontiden började. Hon ville träffa mig rätt snart för att ta nya prover, som hb osv. Mitt hb var bara 101 på inskrivningen och själva depåerna(järnet?) var bara 6. Så idag kl 13 befann jag mig hos barnmorskan igen. Man mäter ju inte depåerna igen men däremot hb. Nu hade det ökat lite vilket är bra=) 110 låg det på idag. Mätte inte magen, men lyssnade på hjärtljuden. Faktiskt så låg dom rätt högt=) Tror inte på skrocken, men kul iaf=) Blodtrycket var rätt lågt. Kan inget om det, men bättre lågt än högt väl? Såklart förstår jag ju att det är därför jag är yr titt som tätt, men värre än så är det ju inte. Nästa tid blir i om 3 veckor för nya prover osv. Igår gick jag in i vecka 22=) Är bara hemma ikväll efter en varm skön dusch, därav mitt förlilla linne=)

1 kommentar: