lördag 6 februari 2010

Väntar

Vill att min syster ska hitta nån ork till och ringa mig och berätta hur det går. Har sovit lite under natten, men inte mycket. Kom i säng runt 1 tiden inatt, men kl 2 hade jag inte somnat än. Jag var upp till Thea 2 gånger och däremellan så tänkte jag bara på syster med familj. Vaknade 2.20 av Thea som var hungrig, så då hade jag sovit några minuter. Sen blev till hackigt fram till nu. Thea har låtit i sömnen och inte alls mått bra inatt. Febern vet jag inte nu hur den ser ut, hon sover fortfarande. Kvinnan från sjukvårdsupplysningen ringde ju inatt. Hon ville tjecka läget och höra tempen. Tempade Thea med kvinnan i luren och den var då på 40,4. Kvinnan bestämde att hon ville ringa till en barnläkare och prata lite så skulle hon återkomma sen. Sagt och gjort. Strax före 1 ringde hon. Hon bad mig vara uppmärksam på Thea(vilket man alltid är!) och ringa in om det behövdes alt. åka in. Men min fråga från början var hur hög feber som är ok att ha när man är 5 månader. Hon har ju inga symptom alls på att det skulle vara något annat. För mig skulle det lika gärna kunna vara tänder på G. Vet inte om jag fick så mycket svar på min fråga mer än att små barn lättare kan få hög feber....vilket jag redan hade i bakhuvudet. Jaja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar