tisdag 16 februari 2010

Fettisdagen 2010

Semla har ätis här hemma idag=) Love it! Måste bara skrapa bort mandelmassan först innan den är ätbar.
I dag blev äntligen (!!) min övervåning dammad och städad. Var verkligen på tiden.

Benjamin var hemma hos Robin idag efter skolan och lekte. Dom hade haft det jättebra. Men när han kom hem så sa han att han hade ont i magen igen. Nej! Sen har han varit på dass 2 gånger sen han kom hem och gjort nr 2. Men nu verkar han pigg, så han kanske helt enkelt bara behövde skita. Han har ju liksom redan haft en släng av magsjukan som härjar innanför våra dörrar.
Pratade med Cassandras dagis idag och där är det full rulle på sjukdomar just nu. Tanken var att hon skulle gå imorgon, men jag ändrade mig snabbt. Hon ska ju liksom vara ledig på torsdag för att gå till ögonläkaren då, så jag känner att jag inte vill ha mer sjukt här hemma nu. Kan vi undvika det, så gör vi det! Och nästa vecka är det sportlov, då är det ledigt från skola/dagis=)

Här hemma är det ett barn som sover just nu, och det är Thea. Hon var jättetrött, så hon gick och la sig tio över sju. Visserligen så brukar hon lägga sig då för natten. Cassandra och Benjamin ska snart sova, dom ska bara borsta tänderna och kissa först.

Själv vet jag inte vad jag ska göra ikväll...typ sitta vid datorn. Jonas ska se på tv halv åtta, tror det var skidor då igen.

Men jag lär väl återkomma här under kvällen=)
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar