söndag 14 februari 2010

Magsjuka

Här hemma härjar magsjukan nu=( Kom ner vid 8 i morse och då låg Jonas och sov på soffan. Han vaknade till då och begav sig genast på toan för att kräkas. Sen har han haft många många vändor dit under dagen. Cassandra sov hos Hanna igår men kom hem på förmiddagen och hade ont i magen. Hon gick upp och la sig i Benjamins säng och kollade på film. När det var lunch satt hon bara och var ledsen för hon hade så ont i magen, så hon åt inget. Sen gick hon upp igen och fortsatte kolla på filmen. När jag pratade med pappa så hör jag henne ropa. Halvvägs upp för trappen så ropar hon att hon kräks! Och det gjorde hon verkligen. På väggen, golvet, mattorna... ja typ överallt. Äckligt som fan, men tur att hon bara fått i sig vatten under dagen. Fick offra mina rosa skurvantar till att ha på mig när jag skulle skura upp efter henne. Är livrädd för baciller...framförallt magsjukan!. Men jag har diskat vantarna, så dom ser nya ut nu igen=)
Så ser våran alla hjärtans dag ut. Inte för att vi hade planerat så mycket för dagen ändå, men vad som helst hade varit bättre än magsjuka. Nu hoppas jag bara på att inte jag blir sjuk...det har jag absolut inte tid med!
Har försökt tvätta ikapp lite tvätt samt det som blev kräkit idag. Har även äntligen dammsugit och skurat *kors i taket* ska ge mig på övervåningen också någon dag.

Hade tagit fram kyckling till middag idag. Var faktiskt längesedan vi åt det nu, iaf här hemma. Men eftersom det bara var jag och Benjamin som skulle äta så åt vi rester från lunchen ist. Kyckligen slängde jag in i ugnen nu när barnen hade lagt sig. Får äta den imorgon ist. Passade på att koka lite ny mat till Thea också. Fick bli kyckling som jag kokade med lite lök och paprika. Gjorde potatis till henne tidigare under dagen. Hon e så go när hon ska äta, hon bara skrattar när hon ser att det är mat på gång=) Hon har skrattat lika mycket idag som igår, dvs nästan hela tiden när hon är vaken=)

Benjamin ringde sin morbror idag och frågade om han ville åka skridskor med han nån helg. Så dom bestämde på lördag om 2 veckor. Ser Benjamin fram emot jättemycket nu! Han hoppas även på att Benny vill äta en pizza med han då. Benjamin sa att han ska bjuda Benny på pizza då för sina veckopengar som han har sparat ihop *gullunge* Får se om han håller det han sagt den lille mannen...han är nämnligen lite snål och ekonomisk=)

Cassandra har sovit sen halv tre idag på eftermiddagen. Hon var upp i 3 minuter bara och drack en klunk vatten. Bar upp henne i sin säng vid 19 tiden. Hoppas nu bara att hon inte ska vakna snart och inte kunna somna om. Men hon har ju alltid varit en sån som sover mycket när hon är sjuk. Jättebra!

Nu vet jag inte vad jag ska göra, kanske koppla av en stund. Väcka Jonas snart borde jag också göra.

Hoppas ni har haft en bra alla hjärtans dag och ge varandra en kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar