söndag 7 februari 2010

God morgon Söndag

Är så tröt så jag inte vet vad jag heter knappt=(
I går efter att Benjamin och Cassandra åkt till deras pappa och Lisette så åkte jag, Jonas och Thea till Arboga för att hämta min systers barn Felicia och Eddie. Dom ska bo här så länge som min syster och Magnus är kvar på sjukhuset. Eddie var lite blyg för mig när jag kom dit, men sen släppte det. Tyvärr har jag ju inte träfat han så mycket som jag kanske borde ha gjort under hans 1 år och 9 månader. Tror jag endast har träffat han kanske 5 gånger sedan i september. Så jag förstår han om han blev blyg, jag är ju inte ett välkänt ansikte för han. Tur att han har sin storasyster Felicia som han känner igen. Men jag måste säga att det har gått över förväntan med han. Han har varit glad hela tiden och han somnade jättebra i sängen jag ställt fram åt han.
Tyvärr har ju Thea feber fortfarande. Så natten var inge rolig alls=( Och när jag sitter hos henne på natten alldeles gråtfärdig av trötthet så blir jag arg på mig själv att jag inte går och lägger mig i tid på kvällen. I går gick jag och la mig vid 23, men med tanke på att jag kan räkna förra nattens sömntimmar på en hand så borde jag ha lagt mig långt före 23 igår. Precis när jag skulle till o somna igår så bökade Thea. Förstod att hon var hungrig redan eftersom hon inte ätit sen kl 17. Gav henne en flaska och sen kunde jag iaf gå och sova. Låg och pratade en stund med Felicia som var lite ledsen. Ibland känner jag att jag inte kan ge svar på det hon undrar. Allt jag kan säga är att ge inte upp! Hon håller ju på att mista sitt syskon som fortfarande ligger kvar i Nettans mage. Nettans vatten gick i fredags kväll tyvärr. Ett efterlängtat barn och så blir det så här. Usch, nu kommer tårarna.
Nettan är i vecka 20 nu och det finns inte så mycket läkarna kan göra för bebisen. Just nu ligger dom inne och hoppas på ett mirakel. Men eftersom det är hål i hinnsäcken så rinner allt fostervatten ur henne. Inte bra alls!
Finns inte så mycket man kan göra för dom heller. Men jag har deras barn här och ska ta hand om dom så länge som Nettan och Magnus vill och behöver det.
Just nu sover Felicia, Jonas och Thea. Thea vaknade kvart i sex och var superledsen. Gick ner med henne och tog tempen på henne. Kände inatt att hon var varm, men ville inte väcka henne då och ta tempen. Hon sov ju ändå då. Men nu stannade tempen på 40,0. Eftersom hon var så ledsen så gav jag henne en Panodil. Hoppas den gör sitt nu i hennes lilla kropp. Hon var ledsen i en halv timma innan hon somnade om igen. Då gick jhag upp och kollade till Eddie. Han var vaken. Min lilla goskille! Så nu myser han och jag i vardagsrummet. Han ligger i soffan under filten och ser på tv, och jag bloggar=) En flaska välling slukade han snabbt när han vaknade=)
Nu vaknade Thea också. Hörde hur hon låg i vagnen och skrattade. Nu är hon glad igen=) Nu kan gärna barnens energi smitta av sig lite till mig så jag får mer av den än av min egen förkylning som känns som att huvudet ska lossna.
Ha en bra dag gott folk! Jag ska göra det bäst av min dag. Pappa och Benny kommer på en kaffe sen innan dom åker vidare till Västerås och träffar Nettan och Magnus.
Puss och Hej och håll era tummar för min syster och Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar