söndag 21 februari 2010

Kallt

E riktigt kallt ute nu, -20 visar termometern. Kom precis hem från Helena. Var tvungen att gå dit för att hämta lite vatten. Passade på att umgås utan barn en stund också och dricka en kaffe i lugn och ro=) Fick en hel kasse full med kläder till Thea från Helena när jag kom dit. Hon hade köpt det av hennes kompis som jag köpt av innan till Thea. Jättefina kläder! Allt är verkligen välvårdat och jaa....jättefint helt enkelt=)
Tack så supermycket! Thea är ju på väg ur strl 68 nu och på väg in i 74, så detta var toppen. En bra start i 74. Provade lite 74 på Thea igår som hon hade i garderoben, det mesta kunde hon faktiskt ha. Klart det är lite stort, så är det ju. Men tanken är ju att det ska växas i. 68 börjar ju bli kort i ärmarna, så jag har liksom inget val.

Idag åkte min söta lillasyster hem. Jonas skulle till sthlm för o hämta Benjamin och Cassandra, så han tog med sig henne dit så hämtade pappa henne där. Har haft en kul helg ihop med henne med många goa skratt. Saknar dig redan tjejjen!

Var mysigt att få hem barnen igen. Benjamin hade klippt sig, Cassandra hade fått skridskor, dom har haft en jättebra helg, fått en rolig nyhet...och massa värme och kärlek! Känns så bra när dom är där och jag vet att dom har det så himla bra.

Käkade middag ihop med Helena och hennes kids idag. Till oss vuxna blev det gratäng och rostbiff med beasås. Barnen fick pannkakor. Alla nöjda och mätta=)

Blev sängen för alla tre barnen vid halv åtta. Dom såg skapligt trötta ut. Själv har jag sovmorgon imorgon *nice*. Tänkte det var en vänlig tanke av Jonas, men det visade sig visst vara hockey på tv kl 6 som han ville se=) Så gärna för mig, då tar han ju Thea och jag kan sova en timma eller två extra=)

Försökte ringa min storasyster idag också, men hon hade inte tid att prata. Ville bara kolla hur det är och fråga om dom vill ha hjälp med något. Jag får prova ringa imorgon ist.

Nä, nu ska jag packa upp barnens kläder och röjja undan lite så det ser trevligt ut när vi vaknar imorgon.
Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar