lördag 6 februari 2010

Sorgens dag

Har absolut inget roligt alls att skriva om den här dagen!
Min syster med familj har varit med om en fruktansvärd sak som även tog väldigt hårt inne i mitt hjärta! Jag tänker på er!
Känner mig hjälplös och vet inte riktigt vad jag ska säga till dom, men jag hoppas att dom förstår att jag finns här för dom.
Gick och la mig vid 23 tiden och tog alla telefoner jag hittade med mig upp och la brevid sängen ifall dom känner för att ringa inatt. Det får dom absolut göra!
Men jag låg och vred och vände på mig och kunde inte sova. Låg bara och tänkte på dom.
Gick och kände på min lilla skrutt som har feber. Vid 19:30 så hade hon 39,2. Gav ingen panodil eller nått då utan tänkte att hon får sova bort febern ist. Men nu när jag kände på henne så var hon knallhet! Tempade henne och hon hade 40,6. Gav en panodil och efter 40 min så var tempen på 40,5. Hade sjukvårdsrådgivningen på tel som inte tyckte att hon svarade nå bra på panodilen...och det håller jag med om. Men o andra sidan så hade ju den iaf gått ner...om så lite... bättre det än upp iaf.
Men kvinnan jag pratade med var inte nöjd med den lilla sänkningen så hon ska ringa tillbaka hit 00:45! Hon vill tjecka om febern gått ner nå mer då. Så här sitter jag och gör ingenting under tiden.
Allt jag kan göra just nu är att tänka på min syster och hennes familj och fälla några tårar...många tårar. Fy fan säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar