fredag 17 juli 2009

Varmt idag

Har varit dålig på o blogga o ännu sämre på att fota dom senaste dagarna, så idag har jag inga bilder att bjuda på tyvärr.
Fick sovmorgon i morse så jag vaknade inte förens halv nio*skönt*.
Vid tio typ stack Jonas iväg för o jobba. Han ska måla om klätterställningen på Cassandras dagis samt lägga ut stenplattor där. Jag o barnen var först bara här hemma. Helena o co kom över hit. Sen skulle vi in till stan o handla och käka lunch med alla barn. Men innan det skulle vi bara förbi Helenas butik för hon skulle fixa lite. Tyvärr så ser vi där att det är punka på hennes bil så vi blev ståendes där ett bra tag med 5 hungriga barn. Dom som var in igår och beställde 2 nya däck eftersom dom hade punka på ett annat då. Jonas fick också ett däck lagat igår till audin som vi hade punka på. Mycket punka här i Holmsta.
Blev lunch i Örsundsbro i stället och en snabbhandling på ica där. Sen åkte vi upp till en bekant till Helena och hälsade på deras nytillskott i familjen*mys*.
Väl hemma igen så blev det bara att ta det lungt. Barnen har verkligen tjaftas hela hela dagen. Tänk er själva 5 barn som bara tjafsar med varandra en efter en...helt omöjligt att inte bli irriterad på dom. Så det fick bli dusch och mat och sen mys. Nu sover dom iaf. O jag har hunnit dammsuga och skura undervåningen. Behövdes verkligen..eller ja det behövs varje dag när barnen springer in o ut hela tiden med skitiga fötter.
Imorgon vet jag inte vad som händer. Benjamins kompis Elias kommer hit på dagen o leker. Jonas ska fortsätta jobba och jag o Cassandra ska väll ta det lungt. Har lovat barnen att cykla upp till Jonas iaf o säga hej, så kan dom leka en lite stund där på dagisgården.
Nä, nu ska jag gå o ta en fika=)
Hej Hej

1 kommentar:

  1. Tråkigt att ni fick punka :(
    Vad är det för audi som ni har nu? :)
    Kraaaam

    SvaraRadera