lördag 25 juli 2009

Flugor överallt

Dessa jävla flugor! Har dom inget annat att göra än att snurra runt i mitt hem? Gör ju inget annat än att slår ihjäl dom tycker jag. Dom dras till skiten...skulle vara det isf=) men nu är det så att vi faktiskt storstädade idag så så skitigt kan vi inte ha det. Känns som dom kommer in när det är så kvalmigt ute, för det är bara dom dagarna vi har så mycket. Annars har vi inga alls.
Men men.
Idag har vi haft gäster. Min faster, Micke, Monica, Benny o Ingela var här på fika på em. Var jättekul att träffa dom, även om barnen tar så mycket av uppmärksamheten så man knappt hinner se dom. Dom älskar ju att skojja runt med Benny, så det är alltid lika uppskattat när dom ses=) Benjamin hann bara inte köra nån guitar hero med Benny så det var han inte så nöjd med. Men han körde iaf lite med Micke=)
Sitter här o försöker komma på om det saknas nått till den lille föds. Känns som det är dags snart att införskaffa lite salvor o blöjor o sånt. Inte mycket, men ett pkt är ju alltid bra att ha hemma. Vad jag har förstått det som så är det inte alla förlossningar som står för sånt, utan man ska ha med sig eget. Vet dock inte hur det är i uppsala eller västerås, där vi tänkt föda. Kanske lika bra att ta med det. Trodde alla stod för sånt, men icke sa nicke. Har ju visserligen tänkt åka hem efter dom obligatoriska 6 timmarna, men det kan ju alltid hända nått som gör att man får stanna nån natt eller två. När Cassandra föddes så ville jag ju med åka hem, men det fick vi ju inte eftersom dom tyckte hon var så stor. Hon är född i v 38+2 o vägde nästan precis 4500 g. Dom sa att stora barn har svårt att hålla sockret, men det fixade hon alldeles utmärkt=)
Ska kolla runt i bebishögen också som vi införskaffat och resonera med mig själv om vilka kläder som ska följa med till förlossningen. Vägrar landstingskläderna! Måste ha nått fint flick och nått fint pojk=) Kanske tom 2 ombyten...hmmm..eller 3.
Nästa vecka när baranen är borta kanske jag ska ta tag i det där. Men känner jag mig själv rätt så slänger jag väll bara ner nått dugligt när det är dags att åka in för att jag inte packat nåt=)
Idag på em fick jag ett trevligt samtal från en jättego person *tack* nämner inga namn här, men du vet vem du är *love you*
Nu kan jag inte sitta här längre. Sammandragningarna avlöser varandra så nu får jag inte längre plats på min stol=( hela magen slår ju mot bordskanten då o det gör skitont när den trycks så=(
Ciao.....

1 kommentar:

  1. sv: Ja, det gör ju det :)

    Trevligt att Benny och ingela och dom andra va och hälsade på :)
    Ha en bra dag!
    Puss

    SvaraRadera