tisdag 28 juli 2009

Barnfri vecka

Nu har jag min barnfria vecka=)
Benjamin o Cassandra blev igår hämtade av farfar. Dom skulle åka till Bergby och vara där hela veckan. Så som dom har längtat efter det! Roligt var också att deras halvlillebror på deras pappas sida skulle vara där också den här veckan.
När Jonas körde hem Joel till Arboga igår så passade jag på att åka med en bit, så han släppte av mig i Hälla. Först var jag på apoteket och köpte nya järntabletter, mina var slut och det kan ju vara bra att ha nu när bm sagt att jag ska ta 2 om dagen. Sen skulle jag gå ner till shoppingen och kolla lite innan jag skulle in på ikea och handla en del. Fick både den ena och den andra sammandragningen när jag gick mellan ställerna, så nästa gång funderar jag på att ta med en cykel=)
Hittade inte nått inne i shoppingen, tur var väl det kanske. Men det blev en vit jacka o byxa i plysch till bebisen,tossor och ett par till vita byxor.
Sen gick jag då vidare till ikea. Hade en liten lista med mig, haha. Stod bara 3 saker på den, men iaf, jag skrev en lapp så jag inte skulle glömma. På ikea köpte jag till bebisen tvättlappar i frotté, plastad frotté och lakan till spjälsängen. Sen blev det även en papperskorg till toan(bra att ha till blöjorna), 2 små ljus, 4 blommor till köket, en lampa och tunna gardiner till groventren. Blev iaf billigt o bra=).
Sen kom jag på igår kväll att jag skulle slänga ut det lilla vitrinskåpet från vardagsrummet och sätta upp 2 Lack hyllor ist. Så det gjorde jag idag när Jonas ändå jobbade. Vill även måla om fondväggen i vardagsrummet. Den är ju beige nu men jag vill ha nån färg. Kruxet är ju bara det att sofforna är beiga. Måste hitta nån färg som passar. Förslag??
Sen vill jag även få ordning på hallen. Den är med beige, men skulle vilja måla den vit tror jag. Använder den ju inte som hall, men det är ju ändå där man går när man ska upp till övervåningen. Så ut med det beiga och in med vitt och färg! Det är mitt projekt.
Trött som tusan är jag, vaknade tidigt imorse...kl 8. Lär bli tidigt ikväll....säger så varje kväll men ändå hinner kl bli över 12 innan jag kommer i säng.
Nu ska jag gå o hänga lite tvätt. Sen ska jag hitta nått att blanda lite sköljmedel o vatten i så jag kan spraya det på mattorna o gardinerna här hemma. Luktar så gott, luktar rent!=)
Natt natt

2 kommentarer:

  1. Svårt att veta vad som passar till beige i vardagsrummet...
    Jag hoppas du hittar en bra färg!
    Hallen blir nog bra med vitt :)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det mesta passar till beige, det är en så neutral färg, så knock your self out.. =P

    SvaraRadera