tisdag 21 juli 2009

Mvc idag

Japp, imorse var det dags igen för ett besök på mvc. Allt verkade vara i sin ordning iaf. Och mest glad blev jag över att jag inte gått upp nå mer i vikt sen sist jag var där för en månad sedan=) Nu när jag är i v 34 känns det med ok att jag har gått upp 8 kilo. Bara det inte blir så mycket mer. Man ska ju nämnligen få bort alla extra kilon sen också.
Järnvärdet var inte det bästa, så nu blir det 2 niferex om dagen ist för 1 som jag ätit innan. Kanske skulle hjälpa också om jag verkligen tog dom som jag ska. Men jag får bli bättre på det. Blodsockret tror jag låg på 5,1 och det är väll bra antar jag. Barnmorskan sa inget om det iaf. Magmåttet minns jag ej, tror det var 34. Ligger fortfarande över medel, men under den övre. Med Benjamin låg jag ju på en egen kurva över den översta, så det här ser bra ut=) Blodtrycket lågt, men hellre lågt än högt sa hon. Enda kunde vara att jag blir yr o sådär, men det kan man väl stå ut med.
Så allt är jättebra med magen=)

Efter lunceh idag kom Joel o Emil. Emil stannar tills på fredag och Joel tills på måndag. Nu ikväll var vi bort till korsbacken och åt helstekt gris som Anders hade gjort. Jättemummsigt.
Barnen kom i säng vid åtta ikväll. Cassandra och Benjamin verkar sova. Jonas nattar Emil och hur det går vet jag inte, låter inte som ha får varken Joel eller Emil o sova.

Själv ska jag lägga mig i soffan med en huvudvärk som vägrar ge me sig=(

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får upp järnvärdet!
    Ha en bra dag!
    Pusss

    SvaraRadera
  2. Hej syster!
    Hur är det nu?
    Är huvudvärken över?
    Ha en bra kväll!
    Puss

    SvaraRadera