tisdag 12 mars 2013

När mammahjärtat värker

Strax före två knatade jag bort till förskolan för o hämta Thea. Dom var ute så jag gick o letade efter henne. Hon brukar alltid komma springandes när man hämtar henne. Men inte idag. Ena pedagogen sa glatt att  "Thea är där borta" o så pekade hon mot gunghästen. Bara några meter emellan men Thea reagerade inte när jag sa Hej Thea. Hon satt där me huvudet lutandes mot gunghästen. O sov! Blev mest irriterad på förskolan som inte uppmärksammat det. Frågade hur dagen varit o enl förskolan hade den varit bra. Thea va megatrött o ställde sig på ståbrädan på vagnen o fortsatte sova. Vi gick hem. Thea sover aldrig på dagarna så jag antog att hon va sjuk. Tempade henne hemma o hon hade 39 graders feber. Hon brukar aldrig reagera på feber annars, bara om den är över 40. Ringde till förskolan o berättade att hon hade feber o får till svar "inte konstigt hon varit hängig under dagen då". Men varför ringde dom inte?! Så hade jag hämtat hem lilla skrotan. Inte meningen hon ska behöva vara där när hon mår som en påse skit! O andra barn behöver inte bli smittade i onödan. Det värker i mig att dom gjorde på det här sättet. Det som smärtar mest är att ingen hade koll på henne när hon satt där helt ensam o sov. Undra hur länge hon satt där egentligen..

En sovandes Thea på väg hem från förskolan

1 kommentar:

  1. Så fruktansvärt dåligt! Undrar precis samma sak som dig, varför ringde dom inte om dom ändå tyckte att hon var hängig på dagen?
    Så här ska det inte behöva vara på ett dagis, dessutom att hon satt och sov ute? Hallå det är inte 20 grader varmt än... Tänk om du hade kommit senare, skulle hon suttit kvar där då? Nä fy farao..

    SvaraRadera