torsdag 28 mars 2013

8085 68

Hej hopp! Redan torsdag kväll. Skärtorsdag=) Den har vi spenderat först på bvc, sen fika på stan och sen föräldrautbildning.
Bvc gick bra. Var sprutor o läkarkoll också. Gabriel har varit rosslig i nån månad o nu idag så nämnde vi det för bvc. O när läkaren lyssnade så var han lika rosslig då. Får bli Ventolin för den lilla killen ett tag nu. Sprutorna var ju mindre roliga. Han skrek o klämde fram nån liten tår. Men det gick snabbt över o sen var han sitt vanliga glada igen. Har liksom inte så mycket att fråga om...är ju ändå fjärde barnet=) Så besöken brukar gå rätt fort. Såklart vägde vi han och mätte han. Han är 68 cm lång och väger 8085 g. Väger lite drygt 100 gram mer än kusinen som är 5 månader äldre=) Men hon är liten o go<3 O Gabriel är lite rundare o go<3
Efter bvc ringde jag min fikadejt o så möttes vi upp på stan. Knatade in på apoteket och hämtade ut Gabriels medicin och sen klämde vi i oss varsin räksmörgås. Fint satt den!=) Hade fikadejt med Frida och hennes lille Liam. Görs gärna om fler gånger varvat med cirkelfys och pw=)
Sen blev det snabbt iväg till föräldrautbildningen. Jag hann på precisen. Mötte lite glatt folk på vägen som jag var tvungen att prata lite med så därför blev det ont om tid. Men men. Huvudsaken att vi kom=)
Vet inte om jag tycker det ger så mycket att gå på dom där träffarna. Det sociala kanske, men inte mer än så.

Igår bytte vi till sittdelen på vagnen. Hade tänkt vänta nån vecka till, men när vi var i Örebro igår så tänkte jag så tydligt på när Lille G låg o finurlade med fossingarna längst ner på kanten till liggdelen. Så han är väl för lång för den. Inte så att han har huvudet längst upp i kanten, ha ligger ju på en kudde så därför går det ju bort typ 5 cm.
Första vagnen jag har med ergonomisk sittdel. O jag gillar´t! O Lille G med! Tror jag, han sov mest. Han gillade liggdelen med så för han är det nog ingen större skillnad. Men nu blev det ju så markant att han växer o blir större. Vart tog min lille bebis vägen som brukade sussa så gott på magen?
Han sussar gott nu med. Men i sängen med feber. Idag lyckades vi iaf hålla han vaken till kl 18 eller 18:30. Dom senaste dagarna har han somnat för natten redan vid fem, kvart över fem. Liiite väl tidigt. O då vaknar han ju tidigare. Igår halv sju o i morse kl sex=( Såklart är det lättare att komma upp nu när solen lyser redan den tiden, men nä...jag föredrar nog nån timma till i sängen på morgonen=)

Dags för mig att göra natt nu med. I morgon väntas jobb=) Men först lite påskhandling!

Jonas var o tatuerade sig idag. Blev en schysst text på ryggen med barnens årtal också. Faktiskt jättefin=) Hade jag varit lite mer tuff av mig hade jag nog funderat på en jag med. Men jag är en fegis så jag bangar!

Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar