fredag 22 mars 2013

Fredagsmys

Fredagsmys o Gladiatorerna. Så ser det ut hemma hos oss just nu. Själv är jag inget fan av Gladiatorerna men barnen gillar´t så bara hänga med liksom=)
Har jobbat några timmar mitt på dagen idag. Riktigt härligt! Dom små var med Jonas, och dom stora i skolan.

I onsdags kväll när Thea sov så ropade hon helt plötsligt: Hjälp mig, hjälp mig det är nån som skriker i mitt öra! Gick upp till henne för o fråga vad hon drömde. Men hon drömde inte sa hon, det var nån som skrek så högt i hennes öra så det gjorde ont. Skrotan<3 Tog med henne ner till min säng så fick hon sova vidare i den. I går morse frågade jag henne om hon fortfarande hade ont i örat men det hade hon inte. Då så. Skickade henne till förskolan, o dagen där hade flytit på bra. Men när vi skulle baka så såg jag att hela ytterörat var fullt av klet. Äckligt! Topsade bort det o fundrade inte så mycket mer på det för stunden. Men sen googlade jag(såklart=)) för det var så mycket klet som hade runnit. Stod att det kan rinna så om trumhinnan spricker. Ok, så ringde till vc och fick en tid där idag. I morse hade det runnit lite till.
Eftersom jag jobbade så åkte Jonas till vc med Thea. Var ingen sprucken trumhinna. Det var en pågående öroninflammation!? Så nu får hon äta kåvepenin. Blir bra det. Hoppas jag. Men hon har ju inte ont av det så det är ju skönt. Bara klet.
Lilla hjärtat. Hon har drabbats av mycket hon i sitt treåriga liv<3

Imorgon blir det påskmarknad o sen blir det jobb för mig=)

1 kommentar:

  1. Det är bra, är så fruktansvärt trött bara så dom senaste dagarna har jag inte gjort annat än jobbat sovit ätit och sovit. Hoppas allt är bra med dig, och barnen. Och att Thea snart blir bättre, trist att hon ska äta antibiotika igen :( men det gör i alla fall henne frisk :) love you <3

    SvaraRadera