söndag 12 augusti 2012

Vecka 32

Vecka 32 idag! Bara 62 dagar kvar till bf enligt räknaren här på sidan=) Kul=)
I fredags var jag på mvc och gjorde den där glukosbelastningen. Allt såg bra ut och skönt att ha det avklarat!
Gjorde även en vanlig koll hos barnmorskan. Järnvärdet hade sjunkit, blodtrycket var bra sa hon(minns inga siffror),vikten + 9,5 kg sen inskrivningen, blodsockret ok. Magmåttet ligger kvar på gränsen till översta kurvan och hjärtljuden var hyfsat höga även denna gång.
Så summan av allt så är det inga konsigheter=)
Idag ska jag verkligen försöka få till en magbild. Har varit väldigt dålig med det denna graviditet. Lite tråkigt, men men.
Vi har iaf bestämt vilken barnvagn vi vill ha nu. Blir ingen Crescent Diva o inte heller en Brio Sing. Utan det får bli en Crescent city=) Den vita ser ju sjukt snygg ut, men tror inte vitt är den rätta färgen för oss på en vagn...haha=) Så vi kör på en svart, både liggdel och sittdel.





Sittdelen är vändbar. Finns bara en liten, liten detalj kvar nu och kolla upp innan vi beställer...och det är att googlapå om det går att ha ståbräda till den. Måste ju ha det till Thea i vinter har jag en känsla av.
Så snart nya familjemedlemmen kommer så säljer vi hennes vagn. Och jag tror inte hon kommer orka gå själv överallt.
Har blivit smått förälskad i Crescent barnvagnar=) Kul o testa något nytt också. O dom svängbara hjulen är ju oslagbara enl mig. Skulle aldrig vilja ha en vagn igen med fasta hjul. Tungt, osmidigt och ja....tungt.

Nog om vagn. Annars mår vi ok här hemma. Cassandra har haft ont i halsen o örat, varit snorig och hes. Men idag låter hon bättre och ser "roligare" ut. Tyvärr hittade nog förkylningen till mig nu ist. Kände redan igår kväll att det var ngt på G, men trodde det var för att jag var trött efter jobbdagen bara.
Dom andra i familjen mår bra, tack o lov! Visserligen bara Thea vaken av dom, men jag utgår från att Jonas och Benji  mår bra=)

Jag och Thea gick upp strax efter 7 idag. Helt ok! Men hon har drömt och sovit oroligt inatt så halvt mör steg jag upp med henne. Bryggde lite kaffe och greppade städtrasan och ajaxflaskan. Lika bra att ha det gjort=) Såg några konstiga små, små flygande saker i mitt tak igår när jag skulle sova. Så vid kvart i tolv i natt så drog jag fram dammsugaren och dammsög mitt tak och jagade runt på dom små, små flygandes djuren. Efter det torkade jag även med ajax och hoppades dom inte skulle gilla det=) Fick för mig att det kunde vara ena blomman i vardagsrummet som var orsaken till "djuren" så den åkte ut på balkongen. Än så länge finns det inga nya konstigheter i mitt tak=)

Idag på eftermiddagen blir det lite bärplock tror jag. Vet att Jonas ska se finalen i handbollen också. Bojkottar nog medeltidsdagarna så här sista dagen för detta år.

Vi har varit nere på den i stort sett varje dag nu och knatat runt. Tjejerna har ridit häst=)




1 kommentar: