söndag 5 augusti 2012

Köket

Nu börjar köket bli färdigt:-) Äntligen! Skulle ha fixat till det när jag flyttade in för 9 månader sen, men det blev liksom aldrig av:-) Tänkte ju fixa trappen då me, men det blev heller inte av då. Men nu har jag gjort båda projekten på semestern:-) Man får passa på, inte så ofta tid ges till det:-)
När jag flyttade in så hade förra hyresgästen målat ena väggen i köket svart(den bakom kyl o frys) o även taket över var målat i svart. Det var bara målat så långt den hyresgästen nådde, så över skafferiet var det inte målat. Men hur som så var det dåligt gjort( spacklat massor men inte slipat) o jag ville dessutom inte ha svart varken på väggen el i taket. Men nu är det vitt:-) Har inte bestämt än om jag ska tapetsera väggen bakom kyl o frys, el om jag ska låta den vara målad som den är nu. Tåls o fundera på:-)
I fredags började jag slipa väggarna samt spackla dom, i går morse slipade Jonas den svarta väggen o jag spacklade den. Sen slipades allt spackel bort o målartvätten åkte fram. Sen blev det grundmålning också o idag kunde jag måla två omgångar me "vanliga" färgen. Målade med bruten vit.
Bloggar med mobilen o vet inte hur bilderna hamnar, men ni hajjar nog hur det ska vara:-)










1 kommentar: