onsdag 1 augusti 2012

1 Augusti

Har haft fullt upp några dagar så bloggen har blivit lidande.
Började med lite renovering förra veckan i lägenheten. På fredagen var pappa här och satte upp tapeten i Benjis rum. Blev jättesnyggt! *Tack snälla pappa för hjälpen* Sen på kvällen tog jag min lilla tösabit och åkte med Lena och Elin till Ikea och köpte lite nya hyllor till hans rum samt lite smått o gått till oss andra. På lördagen åkte jag och Lena till tippen med skräp och efter det påbörjade jag målningen av trappen. Hade redan målartvättat, slipat, spacklat och kvistlackat den. Så målningen kunde starta. Men vilket jobb! Aldrig mer! Inte som gravid i vecka 30 iaf=) Gick ju kanon så länge man var på trappen, men när man skulle måla längst underst så vart det lite trångt med magen=) Men det gick!
Efter ett x antal målningar och dagar så blev trappen äntligen klar i söndags. Så nu är den vit och fin=) Bara den fula plastmattan på tappstegen kvar, men den får helt enkelt vara där. Fixade även färdigt Benjis rum igår. Var ju tvungen och spackla för några hål i väggen innan jag satte upp dom nya hyllorna.
Känns bra att äntligen ha fått ett litet ryck och påbörjat lite light renovering i hemmet. Ska ta tag i köket med...så snart jag har en slipmaskin=)

Igår kom mina 2 stora barn hem<3 Har längtat och längtat efter dom! Dom har haft det jättebra. Först var dom hos farmor och farfar i 6 dagar och sen hos deras halvsyster Stefannie och hennes mamma Lisette i 4 dagar. Tyvärr blev Stafannie sjuk på lördagen när dom skulle på Gröna Lund, men Lisettes mamma och hennes vän var goa och gick med barnen och deras kompis LillBella. Stefannie piggnade på sig sen så det blev en hel del bus och sen även ett besök på skansen.
Jonas åkte upp i går morse och hämtade dom hos henne. Själv skulle jag till mvc och göra glukosbelastningen, men jag försov mig. Så kan det gå. Så jag missade även den vanliga kollen på mvc som skulle göras. Jaja, får ringa och boka ny tid för det.

I morse ville Thea vakna före kl 6=( Inte var jag så nöjd över det. Halv sju kom hon med nya H&M katalogen och skulle visa allt hon ville ha. Sötnöt=) Hon hade med en penna så hon kunde rita ett streck bredvid det hon ville ha=) Så då kunde jag inte annat än o vakna. Hon är ju så go<3 Sa att hon får önska sig lite tills hon fyller år, men hon sa att Jonas skulle köpa lite åt henne...haha. Väldigt sällan den damen säger pappa, nästa jämt hör man Jonas från hennes mun=)
Just nu har hon bänkat sig här i soffan under filten och kollar på Nicke nyfiken. När Cassandra var liten gillade hon också Nicke, men hon sa inte Nicke nyfiken...hon sa Nycke fikapan. Haha, barn är ju för roliga med språket ibland=)
Benji och Cassandra sover än och antar att dom kommer sova en stund till. Själv tänkte jag rensa ur städskåpet som blivit en liten allt-i-allo garderob med en del skräp i också. Så i med det i sopsäck, så kan min Fina ta med det till tippen.

Visar bilder senare på hur trappen och Benjis rum blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar