fredag 24 augusti 2012

En bula

Snart dags att bege sig mot jobbet för ett stängningspass. Känns skönt faktiskt! Var ledig i onsdags, och igår blev det inget jobb. Skulle börjat jobba kl 13, men 12:15 ringer det från Cassandras skola och ber mig komma och hämta henne. Det hade skett en olycka på skolgården. Cassandra o några klasskompisar hade lekt i en koja när ett av barnen ska slänga undan en sten som olyckligt träffar Cassandra i huvudet. Fick tag i Lena som var go och vände bilen tillbaka till Arboga, hämtade mig och sen upp till skolan för att hämta C. Tack o lov var det inte så illa som läraren fick mig att tro. Hon klagade på huvudvärk och illamående, men hon kunde stå på sina ben iaf. Och efter några timmar var hon bra mycket piggare igen. Bulan i huvudet var kvar i morse, men den har lagt sig en del den med sen igår. Så idag är hon i skolan.

Hade en lugn o skön morgon idag. Thea var så go=) Hon sjöng ja må hon leva flera gånger här o påminde mig om att hon snart fyller år=) O så ville hon ringa morfar o bjuda han på sitt kalas, så det gjorde hon också=) Berättade för henne att vi är bjudna på hennes morbrors kalas på söndag. Hon frågade vad vi skulle ge för paket. Ingen aning sa jag, jag vet inte vad han önskar sig. Då ville hon ringa han o fråga, så det gjorde hon. Så nu vill hon att vi ger han godis i paketet, för det sa han att han önskade sig. Hahaha=) Barn är så roliga=)
Jag älskar mina barn över allt annat<3

I helgen ska jag o mitt stora hjärta åka med kidsen till Köping där det är barnens dag. Blir nog skoj=) O på söndag bär det av till stockholm för att kalasa för min bror. Hoppas även kunna smita in på IKEA en snabbis och köpa med sängben hem. Sen ska vi hejja på bästa Benji och hans fotbollslag som spelar match på kvällen. Fullspäckad helg med andra ord, sånt gillas=) Ska gosa med min brorsdotter också när vi är där, om hon inte grinar så fort hon ser mig=) Det gjorde hon sist när vi semestrade med dom...haha=)

O på söndag går jag in i vecka 34 också<3


1 kommentar: