söndag 5 augusti 2012

Benjis rum o trappen

När jag ändå håller på kan jag visa er hur Benjis rum blev o trappen. Hans rum målade jag vitt när vi flyttade in, men garderoben hade förra hyresgästen målat rosa o nu först har den blivit vit:-) Tapeterna köpte jag i januari, men nu först kom dom upp me hjälp av min far:-) Slipade o spacklade väggen som skulle tapetseras, o så tapetserade han * tack tack*
Hyllsystemet han hade från början åkte jag o Lena med till tippen o så köpte jag 3 Lackhyllor på IKEA o borrade upp ist. Allt lego han har fick hamna i svarta backar på golvet. Nu behövs det bara nått över hans tv, sen är det klart:-)
O trappen då.. Ja det är en simpel vanlig furutrappa me plastmatta på stegen. Förra hyresgästen hade påbörjat o måla den vit. Men bara nån ledstång o " spjälen". Resten var i furu:-( Inget förarbete hade hon gjort, så färgen flagnade. Fick målartvätta den, slipa, kvistlacka, grunda med snickerigrund o tillsist måla med vit. Tog ett x antal timmar, men nu är det gjort:-) Sista strykningen tog 5 timmar,så ta det gånger 3 plus allt förarbete.
Fotade precis när målat klart o städat undan det värsta, så byrån jag egentligen har där under syns ej på bild.
Som sagt så vet jag inte hur bilderna hamnar när jag bloggar från mobilen, men ni får försöka förstå:-)

Benjamins rum före och efter "renoveringen"






Trappen under och efter ommålningen















1 kommentar:

  1. Blev Jättefint ju :)

    Den 31:a augusti flyttar jag :))

    SvaraRadera