söndag 22 juli 2012

Vecka 29

Har haft en toppendag idag med! Jag o Jonas började med lite Theamys i sängen. Lillsnorpan sov till åtta så det var skönt=) Strax före nio tyckte jag det var dags att kila upp, så sagt o gjort. Blev frukost och sen fixade vi oss och begav oss till Örebro. Inhandlade present och ett nytt usb minne. Sen åkte vi till Stadsparken. Thea älskade det och lekte och sprang runt och tittade på allt som fanns...klätterställning, karusell, små sagohus och pysselhus, gungor, djur. Ja, men typ allt=) Fotade en del men bilderna är kvar på mobilen så jag lägger upp dom från den senare.
Besöket i parken slutade med en dust med Thea tyvärr. Hon somnade sedan i bilen av ren utmattning. Tack o lov så vaknade hon på ett bättre humör sen än hon hade innan hon somnade.

Idag går jag in i vecka 29=) Känns helt sjukt vad tiden går fort nu. Har ju iaf börjat införskaffa en del. Bara det viktigaste kvar...en vagn. Men det hinns med det också=) Har ju semester i 2 veckor till så innan det har jag nog valt vad jag vill ha. Ja, jag skriver jag för det är ju jag som kommer att köra den mest=) Jonas får bestämma babyskydd=)
Hur som helst så mår jag iaf bra! Förutom mina extra kilon. Det är tungt ibland. Vissa dagar är ju värre än andra. Men jag har ju redan gått upp 10 kilo så inte så konstigt. Tur jag har lätt för o gå ner! Kan ju inte vara kul och se ut som "gravid" när man inte är det sen! Att behöva gömma sig i vassen när man badar med sina barn är inget jag eftersträvar, haha=) Nä, jag ger det ett halvår. Sen ska jag vara nere i förevikt igen! Träningskläderna är ju redan införskaffade, så inget att vänta på liksom=)

Usch, har hela sängen full av vikt tvätt som ska upp på sina rätta platser i garderoben. Problemet är att jag har ingen lust att bära upp det. Känns bara som att jag inte har något val. Ska snart ner i tvättstugan och hämta upp det sista också, sen påbörjar jag mitt projekt att få in allt i garderoberna. Har påbörjat en städning också. Kom bara till o damma nedervåningen. Vilket var gjort på 10 minuter typ=) Får göra resten imorgon. Måste det liksom. Får nattgäster då så vill ju inte att dom ska behöva mötas av denna röran jag ställt till med=) Ska iväg på kalas också på eftermiddagen så jag har inte hela dagen på mig heller.



1 kommentar:

  1. Som du håller på med hemmet syrran ;) du har semester, ta't lugnt ;)
    din mage kommer försvinna fort sen, du som e så smal i vanliga fall har inget att oroa dig över :)
    ha en bra dag fina syster! puss

    SvaraRadera