söndag 8 juli 2012

Söndag

Veckans sista dag är här. Regnig o dann, men det det gör mig absolut ingenting med tanke på hur kvalmigt det var igår.
Bara jag och herr B hemma. O han är på sitt rum och donar med något. Säkert sin dator. Tror bestämt att det var den bästa present han kunde få när han fyllde år=)
Min egna dator åkte i golvet i fredags=( den stod på fönsterbrädan och Thea tyckte väl hon skulle kika på något, o så for den i golvet=( Den funkar, det gör den. Tack o lov! Men brännaren gick sönder. Klarar mig väl utan den, men surt iaf! Jaja, vad är en bal på slottet. Det är ju bara en pryl, får se det från den vinkeln ist för o gräma mig.
Fundrar på om jag ska ta med mig huvudvärken och gå upp på övervåningen och röja lite och kanske damma om jag orkar. Skönt o passa på när jag bara har ett barn hemma=) det är lite lyxigt ska ni veta! Men o andra sidan skulle det vara skönt o ta med sig huvudvärken och lägga sig i sängen en stund också. Får se vad som händer och sker!

I dag går jag in i vecka 27! Tjock o otymplig, men jag klagar inte.
Nu väger bebisen nästan 875 gram och är drygt 36 cm lång från topp till tå. Ögonen öppnar och sluter sig, bebisen sover och är vaken på regelbundna tider och den kanske suger på fingrarna eller tummen.

Sov gott och dröm sött! En del experter tror att bebisar börjar drömma vid ungefär 27 veckor. Vad drömmer de om? Ingen vet helt säkert, men hjärnan är mycket aktiv denna vecka. De karakteristiska vecken börjar uppstå på dess yta och mer hjärnvävnad formas.


Om du känner rytmiska fosterrörelser nu, kan det mycket väl vara hicka – vilket är vanligt denna vecka och under resten av graviditeten. Anfallen av hicka brukar inte vara så länge och går över av sig själva.

http://se.babycenter.com


Ja men det är väl så det är där inne i magen=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar