tisdag 3 juli 2012

Tredje Juli

Vaknade upp till en solig morgon idag=) Det är man inte bortskämd med=) Tyvärr verkade den lilla damen i familjen inte ha samma känsla i kroppen som en annan när det är sol. Hon har retat gallfeber på både mig och Cassandra här. Bara bus o jävulskap, hela tiden. Men nu är hon på dagis. Och Benji och Cassandra på fritte. Jag ska snart bege mig mot jobbet. Synd bara att huvudet värker, näsan rinner och ögonen svider. Förkylning på G? Tur jag är ledig imorgon=)

I söndags gick jag in i vecka 26 i graviditeten<3 Så mysigt när bebisen rör sig för fullt inne i magen. Nu ser man ju även utanpå ibland när den fladdrar runt där inne=)
Skulle vilja ha en våg o väga mig. Ska se om vi har nån på jobbet. Gissar på att jag gått upp minst 10 kg redan känns det som. Inte van vid det, då jag gått upp 8 kg,12 kg och 8 kg med dom andra tre. Ingen gång är den andre lik=)
Skönt ändå att ha kommit hyfsat långt. Skulle den där inne få för sig o födas nu så har den goda chanser att överleva. Från vecka 22 räknas bebisen i magen som barn och en egen individ, enl vårdguiden iaf. Vissa dagar känns det liksom som att jag ha en bebis mellan benen. Men riktigt så är det ju inte. Känns mest så när jag har gått runt mycket på jobbet. Skönt att kunna vila i soffan hela kvällarna=)...ibland iaf.
Har fortfarande inte tagit någon magbild så det får ni vänta med i några dagar=)


Hoppas ni får en fin dag! O tänk på att det är dumt att kasta sten i glashus... Behandla dom du känner och inte känner med värdighet och respekt. Var rädd om det du har och vårda det ömt

1 kommentar:

  1. Rolig du e ''vissa dagar känns de liksom som att jag har en bebis mellan benen'', haha, ta det lugnt och gå inte så mycket =)

    Gillar dem två sista raderna, klokt sagt syster!

    SvaraRadera