onsdag 4 maj 2011

Theas läkare ringde

I dag när jag och Thea satt o åt frukost ringde theas läkare i västerås. Han skulle ju ringa och meddela resultatet av ultraljudet på hennes njurar och urinblåsa som vi var iväg och gjorde i torsdags.
Alla mått och så såg bra ut. MEN hon har 2 urinrör från vänster njure, och inte bara 1 som man ska ha.
Så nu fick vi order om att har hon feber så ska det göras en urinodling på tredje feberdagen, om inte febern beror på något annat. Han sa att feber "utan en adress" ska hon inte ha.
O så frågade han hur hon mår nu o så. Jo, hon mår väl bra svarar jag, men hon har feber idag=( Och i lördags hade hon också feber. Men jag sa att Benjamin var hemma med feber 5 dagar förra veckan, så det är nog av det som hon har fått feber.

Nu har jag tvättat färdigt för den här dagen. Så jäkla skönt! Hann tom tvätta upp mina och Theas sängkläder. Får ta Benjamin och Cassandras nästa gång. Hinner ju liksom inte tvätta allt sammtidigt, men så länge dom blir rena en gång i veckan så är jag nöjd=)
Nu har jag hela vardagsrummet fullt med nytvättade och torra kläder som ska vikas. Har att göra då med andra ord. Har lagt Thea i sin säng och hoppas hon somnar utan att först riva ur lakan, täcke, kudde och nallar och slänga ner på golvet...det brukar hon nämligen pyssla med när hon ska sova på dagarna=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar