måndag 30 maj 2011

8.00

Måndag igen då. Dom 2 stora barnen är i skolan och lillfisen hemma. Är ledig idag från jobbet.
Jag hade en telefontid inbokad kl 8 i morse med en barnläkare från barnkliniken i västerås. Hon ringde som hon skulle och jag frågade lite osv. Hon hade även fått in en remiss från husläkaren här nere på vårdcentralen. Men läkaren jag pratade med i morse menade på att Thea mår jättebra. Enl henne har Thea inte blodbrist och allt ser helt enkelt bra ut. Att sänkan var lite förhöjd tyckte hon inte heller var nå knas och inte heller hennes återkommande feber.
Så då vet vi det, det var ju jättebra att hon är frisk. Synd bara att hon inte är tillräckligt frisk för att kunna vara på dagis. För där kan hon ju inte vara om hon har feber. Över 38 räknades tydligen som feber, så då vet vi vad vi ska gå på. Tur att Thea bara hade 37,9 imorse då, då kan hon ju gå imorgon.
Allmäntillståndet är ju bra iaf, det märks vill jag lova=)
Nää, men vi kör på och hoppas att hon kan gå några dagar varje vecka på dagis innan det är dags för feber igen. Eller så vänder det nu=)

Har precis ätit upp sista biten smörgåstårta som blev över från kalaset igår. Thea sover så nu tänkte jag plocka upp det som den lilla damen har röjt fram här på morgonkvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar