onsdag 28 oktober 2009

Höstlov

Som ni märker har vi höstlov här hemma=) ingen uppdatering alls har det varit här på ett tag. E fortfarande less på att kameran e pajj, riktigt tråkigt är det.
I söndags kom iaf B och C hem från deras pappa och Lisette. Som vanligt hade dom haft det jättebra.
I måndags gjorde vi inte så mycket. Var inne hela fm och ute på em. Vi plockade ner studsmattan och lekte på tomten. B och C lekte Charlie och Lola, och Thea låg o sov i vagnen.
Igår åkte vi till uppsala och träffade ögonläkaren med Thea. Dom valde verkligen fel tid på dygnet för att kolla hennes ögon. Hon sover ju nästan jämt hela dagarna och vaken ett par timmar på kvällen. Men det finns väl ingen som skulle ge oss en tid dit vid åtta på kvällen bara för att hon är vaken då. Så dom fick undersöka en snortrött Thea. Gick väl sådär. Hon skrek och skrek. Dom droppade hennes ögon och förlamade musklerna bakom ögonen för att förstora pupillerna på henne. Tyvärr var dom tvungna att göra det 2 gånger. Svider som attan så hon skrek en del då me...stackarn. Men iaf, dom kollade massor men hittade inget synfel på henne. Däremot tyckte inte ögonläkaren heller att Thea följde med blicken som man bör i hennes ålder så vi ska tillbaka dit om 6 veckor ca. Personligen tycker jag det går framåt hela tiden. Bara under helgen har det hänt jättemycket. Hon är tom intresserad av att kolla på sitt babygym, det har hon ju aldrig varit tidigare. Ögonläkaren trodde bara hon var lite sen i utvecklingen i ögonen. Skönt!
Sen igår på em så hade vi tid på bvc med Thea för vägning och mätning. Sist (12 dagar innan) vägde hon 4940 g, så jag gissade på att hon skulle väga 5600 nu. Men jag hade fel. Hon väger nu 5180 g och är 57,5 cm lång. En liten tjej i mina ögon. Har ju bara B och C att jämföra mot, och dom var lite störe dom=) Cassandra vägde vid samma ålder 6100 g och Benjamin 6200 g=)
På väg hem från BVC hämtade vi Elias. Han o B hade bestämt att han skulle sova hos oss. Kul! När vi kom hem så började jag med middagen på en gång. Själv åt jag inte med min underbara famlj, jag åt hemma hos Helena. Vi var 6 mammor som sågs hemma hos henne och alla hade med sig en varsin kycklingrätt. Jättetrevligt, och kul med ny insperation i matlagningen. Allas mat var verkligen suverän. Sen fikade vi och snackade skit ända till halv elva, då tog jag Thea och gick hem. Så kolsvart ute bara, och trots att det är så busnära mellan oss så var Jonas snäll och kom och mötte mig. Han vet hur mörkrädd jag är=) Förra veckan när jag gick till Helena på kvällen så hade jag ju med mig en hammare, så jag skulle kunna försvara mig om det kom någon. Haha, dum jag e! Men det är verkligen skit att vara så mörkrädd som jag är. Bara hoppas på att jag inte stöter på nån granne när jag går dit när det e mörkt, med hammare i högsta hugg=) Hmm...får kanske söka hjälp eller nått=)
I dag har det inte hänt mycket. Hade som plan att städa, men har inte ens börjat. Jo, jag dammsög dörrmattan kl 8 imorse. Men det var allt. Jaja, dagen är inte slut ännu. Jonas har iaf köpt Benjis present nu han ska få av oss. Hiskeligt dyr var den, så han får tyvärr inte så mycket annat av oss. Har 2 pkt åt han hemma sen innan han ska få också. Men han är så liten så jag tänker inte sätta ribban högt! Men han får iaf det enda han önskat sig så jag hoppas han blir glad=)
Thea har varit mindre glad nu på em....gud så hon kan skrika högt. Kändes för en stund som att jag blev döv. Men som vanligt när hon får sina skrikutbrott så kom det tillslut några pruttar. Stackarn, måste göra jätteont på henne. Nu sover hon gott i vagnen iaf. Jonas är på brottning med Benjamin och Andreas. Cassandra följde också med dit, så jag har lite lyxtid just nu...ensam=)
Men tiden går snabbt och snart är dom väl hemma igen. Benjamin längtar som en galning tills på söndag när han fyller. Berättade även att kusin Felicia ev sover här från lör-sön och då blev han jätteglad. Hoppas hon vill det bara=) *vi saknar dig tjejen*
Imorgon är det dags för maskerad på Cassandras dagis, SOM hon har längtat. Hoppas hon får det jäteskojj där!
Nä hörrni, nu ska jag kolla vad som finns till middag. Vet att vi har havregrynsgröt iaf=)
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar