söndag 4 oktober 2009

Grattis Thea 1 månad

Jisses, 1 månad redan, min lilla skrutt! Det firar hon med att sova hela dagen.....som alla andra dagar då. Men hon har faktiskt haft några dagar nu på slutet när hon varit vaken i några timmar i sträck, händer inte ofta kan jag säga. Men inte idag inte. Men tydligen har hon iaf slutat att bajja så mycket som hon gjort tidigare=) Eller kanske ska skriva så många gånger som hon gjort tidigare varje dag. För idag nu på eftermiddagen när jag skulle gå in o hämta henne från sängen när hon vaknat så stank det skit i hela sovrummet. O det var ingen liten skit hon gjort, det var bajj överallt!!*bläk* upp till naken och på magen o överallt. Vet inte om jag då föredrar flera skitar varje dag än ett sånt här lass...hmmm=)
Jaha, vad har vi gjort idag då. Vaknade sur o dann men sen efter frukost blev humöret lite bättre. Spöregnade ute och var grått o trist. Men när vi alla var klara här hemma så begav vi oss till Örsundsbro för o gå på Mickelssmäss, nån marknad dom hade där. Som tur var så var det uppehåll när vi var där, men höll på att förfrysa ändå. Var lite irriterad där på ett av barnen men så kan det vara ibland. Försökte att låta det vara för att vara glad med dom andra. Barnen åkte karusell och köpte en varsinn liten leksak där. Var tokmycket folk o svårt att komma fram med barnvagn. Åkte hem igen runt 13 tiden. Väl hemma så slängde vi i oss lite fika innan Jonas skulle åka till Arboga för att lämna joel, emil och Felicia. Var jättemysigt att felicia ville sova kvar här, som jag har saknat henne!!
När dom åkte till Arboga så la jag och cassandra o benjamin oss på mattan i vardagsrummet och tittade på film. Mysigt, men blev så jäkla trött.
Hade laddat för att göra smarriga pannbiffar till middag, men köttfärsen var dålig så den var bara att slänga=( ist fick det bli smörgås och efter den kladdkaka=) barnen var nöjda iaf,haha.
Nu är barnen duschade och lagda, dom 2 stora iaf. Jonas väckte precis Thea så hon kan vara vaken en stund innan det är dags för o sova för natten.
Känner att jag måste sluta inlägget nu, var och vartannat ord får jag skriva om för det blir felstavat. Är så jäklans trött. Så läs dom ord som går att läsa, eller så hoppar ni helt enkelt över detta inlägg...=)
Godnatt på er

Grattis tjejen på din 1 månaders dag

Felicia och Benjamin står i kö för att åka karusell

Äntligen fått komma på, men väntar på att den ska starta...förväntansfulla


Cassandra min skrutt valde att åka slänggungorna
Felicia åker med Joel och Emil

Thea fick ett par rosa fårskinnstofflor idag=) strl 16-17, pyttesmå o söta=)

1 kommentar: