tisdag 6 oktober 2009

Dagens Idag

Ja, idag har det inte blivit mycket gjort här hemma. Har varit riktigt seg och trött=( Gick iaf och hämtade C på dagis vid halv två och sen mötte vi upp B vid skolbussen strax före två. Hade tänkt vi skulle vara ute, men hade ingen ork alls till det. Så vi var inne hela em. Vi satte på en film där uppe på lekrummet och så låg vi alla där och kollade på flm=) *mys* Thea låg och sov....som alltid. Vid halv fem kom Helena över med barnen. Tjejerna och W gick o lekte, och B och A kollade på tv. Det är spelförbud här hemma för B så han e lite putt för det. Idag och imorgon har han det. O sen e det faktiskt upp till han att ändra sin attityd, annars lär det bli spelförbud fler gånger! Har tidigare dragit en femma från hans veckopeng om han haft taskig attityd, men det verkar inte bita på han. Så nu provar vi med spelförbud. Eftersom det är hans absolut största intresse just nu så tror jag att det biter hårdare på han. Nångång måste han faktiskt lära sig att det inte bara är Han som allt handlar om, att det faktiskt finns andra också.
Blev lite sen middag eftersom H och co var här, men vid kvart över sju så låg B och C i säng iaf. Blev en snabbmiddag här hemma, potatis, köttbullar, sås och lingonsyt. Tyvärr såg jag nu på kvällen att det är precis sån mat dom får imorgon på dagis och i skolan=( jaja, vad gör det om hundra år...??!
Theatjejjen var vaken en stund till hon och höll mig lite sällskap efter att dom två stora lagt sig. Tog fram filten och la henne naken på den en stund så hon fick lufta sig lite. Tänkte hon skulle ligga på magen en stund och öva nacken, men det tycket inte hon för hon höll på att somna flera gånger om då=) Vet inte hur jag ska få henne att öva den på det sättet, för hon tycker det är skönt att ligga på magen och ligger bara och myser då. Inte många gånger hon lyfter på huvudet inte.
Men vid kvart över åtta somnade även hon.
Jonas jobbar fortfarande han. Han ringde förut och sa att dom ska jobba där till kl 23 ungefär. Så han är ju inte hemma förens runt halv tolv inatt. Då sover jag garanterat!=) Blir ingen sovmorgon för mig imorgon eftersom Jonas åker till jobbet innan halv sju och jag måste upp och få B och C färdiga, så det blir till att lägga sig tidigt ikväll om jag ska orka upp. Har förberett inför morgondagen, tagit fram barnens kläder och packat väskorna. Så det är iaf färdigt *skönt*
Nä, nu ska jag kika vidare på House.
Ha en bra kväll allihopa och ta hand om varandra.

Thea tidigare idag när hon ligger på filten

En endaste gång på över 5 min lyfte hon huvudet...alltid något=)

Cassandra på väg hem från dagis

Lilla Thea sovandes i vagnen när syskonen hämtades

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar