tisdag 13 oktober 2009

Hallå i höstkylan

Brrr, vad kallt o blåsigt det är idag. Bara 4 grader ute just nu. Har rätt kallt inne med, bara 18 grader. Skulle behöva gå ut o hämta ved så jag kan elda lite, men är så livrädd för o stöta på nått otäckt djur i vedboden. Väntar tills barnen kommer hem så får dom hjälpa mig=) tur att dom inte har ärvt min rädsla för möss o sånt.
Här hemma har vi varit utan internet o telefon sen i lördags eftermiddag. Men nu verkar det funka som det ska igen. I lördags på kvällen var jag o Thea hos Helena o kollade på film. Blev lite vin,ost,kex,vindruvor,chips o godis till filmen=) *tack helena för en bra kväll* Vi kollade på Män som hatar kvinnor...vet inte om den var bra eller dålig faktiskt. Så seg i början och för många att hålla koll på. Fattde inte filmen förns den var slut. Eller så är det bara jag som upplever den så, har ju noll filmintresse. Jonas o Anders satt här hemma då och kollade på fotbollen. Till den hade dom öl och ölkorv=)
I söndags på eftermiddagen kom Cassandra och Benjamin hem från deras pappa och Lisette. Dom verkligen älskar att vara där nu, och dom har det jättebra där. Tycker Johan har blivit en bättre pappa sen han träffade Lisette och hon är toppen med barnen. Jättebra!=)
Igår var jag o Cassandra bara hemma. Vi rensade en del på övervåningen och slängde en hel del saker, leksaker o kläder bla. Ja, allt går inte o sälja=) eller jo, om man har lusten kanske, men den har inte jag just nu...tyvärr.
Benjamin var hos en klasskompis efter skolan och lekte. Han hade haft det jättebra, men han var väldigt trött när han kom hem o hade ont i huvudet.
Idag efter skolan var det tänkt att han skulle ha 2 kompisar med hem, men det verkar bara som det blir en kompis. Den andre kommer på fredag ist. Och Cassandra ska också ha 2 kompisar med hem idag. Så det blir fullt hus=) Härligt, då är barnen glada o lyckliga iaf=).
Idag har det inte hänt mycket. Thea sover som alltid och jag har hamnat vid datorn. Har bokat tid för dop, mer om det får ni höra senare. Har även ringt till en person och frågat om h*n vill vara fadder till Thea, och svaret blev ja=) Nu ska vi komma på nån till som fadder bara. Men den person jag frågade idag hade vi i tankarna redan när Thea låg i magen.
Så nu ska vi börja planera för lillfisens dop här hemma.
Ikväll är det föräldramöte på dagis. Borde väll gå, men är inte så sugen. Ska höra med Jonas om han är med sugen än jag *hoppas* Blev så irriterad nyss när jag läste månadsbrevet därifrån. Cassandra kom hem jätteglad förra veckan o berättade att dom skulle ha maskerad på dagis snart. Hon och några kompisar har redan bestämt vad dom ska ha på sig då. Men nu läser jag på månadsbrevet att dom lagt maskeraden samma vecka som höstlovet är. Hur fan kan man göra så? Det finns barn som är 15 timmars, som är lediga när skolan är ledig(som måste vara det!). Hur kan man då på en förskola lägga en sån sak just den veckan? När inte alla barn får en chans att vara med? Nä, usch så irriterad jag är över det. Har mejlat dagis nu och ifrågasatt det. Hoppas verkligen att dom ändrar dutum, för nån vettig förklaring finns inte.
Jaha, en timma kvar innan tjejerna ska hämtas på dagis. Dags för mig att kolla efter nått att äta. Gröt lär det inte bli för äppelmosen är slut=(
Ha det gott o va rädda om er

Thea i pyjamas innan filmkvällen hos helena
Lillfisen på filten
Cassandra har gjort ett äppelljus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar