lördag 28 april 2012

Lördag hela dagen

Sitter med mina stora kottar i soffan och myser. Har varit ute nästan hela dagen, så rätt skönt att sjunka ner här nu nyduschade och mumsandes på lördagsgodis=) Jonas och killarna kom redan vid halv elva på förmiddagen. Då var jag och mina kottar ute redan. Barnen lekte, jag drack kaffe med Lena och hundarna lekte som tokar=) Härligt med 2 små valpar som irrar runt. Sandlådan är som himmelriket för lilla Meya=)
Lilla Mimmi har jag ingen bild på så henne får ni se en annan gång=) En liten goding på 9 veckor iaf som flyttade hem till Lena igår=) När vi varit ute en stund så åkte jag och Lena till tippen med lite skräp och sen for vi hem. Eller ja, hon släppte av mig=) In och käka varmkorv med bröd till lunch och sen ut igen. Var så glad över att jag inte kräkts något idag, men dumt o ropa hej förtidigt. För lagom tills vi skulle kliva ut genom dörren fick jag kasta mig in på dass och kräkas. Usch, e less på det nu! Problemet är inte ett illamående som hänger över mig hela tiden, utan det jobbiga är att när jag väl känner att det är på G så har jag ca en minut på mig innan det kommer. Men sen är det bra, tills nästa gång iaf. Lite drygt, men det går väl över. Lika väl som jag hoppas det onda i skinkorna ska gå över. Har aldrig haft ont innan när jag varit gravid, så jag vägrar tro det är foglossning som spökar. Ska höra mig för vad foglossning egentligen är. Om inte annat så försvinner det väl om 23 veckor när lillkorven föds=) I förebyggande fick det bli ett par ordentliga skor på fötterna. Kan ju vara bra o ha när jag står mycket på jobbet. Nu gör det ju ont hela tiden, även om jag sitter eller ligger men det borde underlätta lite om skorna är ok. Tänkte även ha dom när jag promenerar, om jag gör det=)
På eftermiddagen gick vi allihopa till stan för o handla lördagsgodis till alla barnen. Tänkte mata änderna längs vägen, men det fanns ju inga=( Thea blev besviken, men gick över snabbt=) Sen blev det till att vara ute och leka eftermiddagen också. Soligt och fint ute så inge roligt och spendera den inne. Men vid fyra skulle Jonas o killarna åka hem så då gick vi med in och lagade en tidig middag. *Tack för idag hjärtat* Måste även visa mitt fina armband jag fick i present av Jonas i Torsdags. Glömde ta bort blixten när jag fota, men så kan det va=)
Jättefint är det=) Har fått 2 halsband av han innan från samma märke o det passade perfekt ihop med den ena=) Thea vaknade vid åtta imorse så det blev inget sova på dagen för henne. Sällan hon sover på dagarna när vi är hemma. Men det brukar märkas, för hon brukar bli ännu mer retig då=) haha, hon retade gallfeber på Benji nu ikväll. Och varje gång han sa till henne så sprang hon ut i köket o fnittrade i sin hand innan hon tog ny sats för o reta han. Så höll hon på en bra stund innan hon skulle sova. O så blev hon halvt ledsen för hon saknade en strumpa på fötterna, såklart de saknades...den hade hon ju i mungipan. Hahaha, vad får hon allt ifrån=) Men kul har man i hennes sällskap iaf. Tur Benji och Cassandar har tålamod ibland=)

1 kommentar:

  1. Snäll kar du har! Jättefint armband =)
    Schysst gympadojjor du har skaffat, de gör mycket för kroppen, kanske inte mot förlossning men mot rygg å ben =)
    Ha en bra söndag! Kram

    SvaraRadera