onsdag 2 maj 2012

Ledig Onsdag

Va skönt det var att vara ledig idag=) Har ju jobbat dom andra dagarna när solen visat sig, men nu fick även jag njuta av den. Började dagen med att jag och Thea jagade sponsorer till Benjis fotbollslag. Eller ja, en sponsor. Och det gick bra tror jag. Får mer besked imorgon om det. Sen köpte vi med lite frukost och begav oss till Bergmansparken för lite lek och bus innan det var dags för och knata in på Lantmännen och köpa lite plantor åt Thea som hon skulle få plantera i sin blomlåda. Benjamin och Cassandra sådde frön i deras lådor för någon dag sen. Eftermiddagen spenderades också utomhus. Har haft en toppendag=) Men ovan av solen så glömde jag bort för en dag att jag bara blir röd, så ni kan ju tänka hur jag ser ut nu. Hahaha=) polkagris... Annars har dom senaste dagarna me varit bra. Söndagen spenderades med Lena mestadels. Vi köpte grill och donade. På kvällen när vi skulle grilla blev vi 15 st som satt vid bordet och åt gott=) I måndags jobbade jag, sen hem till ett färdigdukat bord och tänd grill. Sen blev det en vända till stan och lite snabbt ut till Medåker. Men tillslut blev det stan igen=) I går jobbade jag 8-16. Snabbhandling efter jobbet för o sen skynda hem och fara på Benjis fotbollsträning kl 17. Thea följde med Jonas till en annan plan och kollade när Joel tränade, Cassandra följde med mig. Efter träningen så skyndade vi hem och åt middag och duschade. Thea var helt slut och somnade på soffan en sekund efter vällingen var slut=) Idag var det skola igen för dom stora trollen. Inga glada miner för det, men bara masa sig iväg och vrida tillbaka dygnet lite efter några dagars ledigt=) Men dom hade haft det bra båda två så jag antar att det släppte när dom kom ut i det fina vädret. Imorgon är det skogsdag på dagis för min lilla donna, så det blir halvtidigt på dagis för o hinna till det. Sen väntas det jobb, fotbollsträning och fotbollsmatch. På fredag har vi tagit semester jag och Jonas=) Berättar med senare=) Sen blir det ev badhuset med barnen, sen fotbollsträning. Lördag är oplanerad än sålänge för min del, Jonas ska iväg på roligheter. Söndag match borta kl 10 och sen hemma kl 17. Får nog tiden o gå ska ni se=) Imorgon slänger jag in bilder, nu orkar jag inte. Hej hej

1 kommentar:

  1. Herregud vad du far å flänger hela tiden, med barnen till träningar, hem osv osv.. Är så stolt över dig syster! Vet ingen som tar hand om sina små barn så bra som du! Du fixar allt, trots att jobbar, de är läxor med barn, dagis, cykla hit och dit.. Bamsekram till dig polkagrisen ;) hihi, har också bränt mig, fått en riktigt snygg rand av linnet, typiskt innan man hittar vilken modell man ska ha på studenklänningen, hihi.. Ha en skön dag!

    SvaraRadera