lördag 19 maj 2012

Kosläpp

I morse for jag o mina två stora kids iväg på kosläpp i Fellingsbro med Lena o Elin. Tydligen inte bara vi som ville se, säkert tusen pers kom dit. Men det var trevligt=) Tipspromenad, ansiktsmålning, djur, mjölk o bulle och såklart kosläpp. Vädret var på vår sida med så det var toppen. Kossorna var som jättelyckliga när dom fick komma ut i det "fria".
När vi kände oss klara på kosläppet for vi tillbaka till "stan" där vi bor. Det var barnens dag här idag så vi kikade runt på det en stund. Finns inte så mycket o se på om inte barnen är under 5, men trevligt ändå att det ordnas. Hade ju inte Thea, hon var med Jonas i köping hela dagen. Cassandra o Elin ville rida på hästarna, så vi gick o gjorde det. Sen ville B och C åka en karusell medans Elin tog en lott. När jag o Lena stod där o pratade så kom det en människa som skulle förbi. Människan hade barnvagn och bara plöjer rakt på...o tror helt ärligt att man ska lämna företräde bara sådär. Orkar man verkligen inte gå 1 meter åt sidan för o gå runt oss två?? Då kanske man inte ska ha barn överhuvud taget!Krävs ju lite mer en 1 meters motion om dagarna när man har barn. Har aldrig ens varit med om ett sådant beteende förut av en vuxen människa. Av en som är 2 som Thea kanske. Till o med paret som stod bredvid mig kommenterade vad människan höll på med. Jaja, sorglig människa kanske. Efter vi varit i parke gick dom 3 stora kidsen på bio. Jag o Lena tog oss hem och fick i oss lite kaffe innan Theafisen kom. Kvällen har bestått av klippning, middag och tvättning. Som en vanlig kväll=) Vi laddar inför fotbollsmatch imorgon och en dag som kommer bestå av läxor för B och C. Nää, dom jublar inte. Men det måste ju göras. Nästa vecka är full av jobb, träningar, matcher, kalasande för kompisar, kalasande för min fina familj och så skulle jag vilja ta mig till bror min och Ingela och säga grattis till Båda Ingela som fyller år imorgon och åt deras nya familjemedlem Ebba. Fick se jättesöta bilder på lilla underverket idag. Först skickade Ingela och sen min far som hade fått äran att åka och gratta dom nyblivna föräldrarna. Snart är det min tur med=) Nu säger jag godnatt, ska inte sova än med stänga ner datorn iaf. Ska pytsa dom stora i säng iaf=)

1 kommentar:

  1. Haha, vilken människa!! Tror jag vet vem detta kan vara, måste ringa å kolla sen ;)
    Hur f*n kan man vara så korkad å tro att man äger hela världen, irriterande!!
    Nog om den människan!

    Vilka fina bilder, verkade som ni hade mysigt i alla fall =)
    Ha en bra söndagkväll! Puss

    SvaraRadera