söndag 6 maj 2012

Hemmamatch

Så, nu har Benji också gjort sin debut på fotbollsplanen=) Han och jag cyklade bort till samlingen som var 16:00. Jag hade med mig picknicfilten och slog mig ner i solen med dom andra föräldrarna. Kl 17 drog matchen igång. Dom kämpade och kämpade, men tyvärr räckte det inte hela vägen. Motståndarna vann med 3-2. Men bollen är ju rund och vad som helst kan hända=) Tänkte på en sak så tydligt när Benji spelade. För det första att han är så kort min lille kille, haha=) Kortast även i laget. Men han är glad för det=) Sen även hur både Benjamin och Cassandras personligheter speglas in i spelet. Cassandra är rätt på och framåt, och var det även på planen. Hon tog för sig som aldrig förr och såg bara en boll och ett mål på planen, motståndarna kämpade hon sig förbi. Benjamin springer mer än gärna fram på planen, men är det han och nån till som kommer samtidigt så låter han den andre spelaren få bollen. Så är han även i det verkliga livet, han ogillar att vara i centrum och låter nästan jämt dom han är med "få" innan han "får". Fotbollsdagen har varit kanon om man bortser från blåsten i bortamatchen=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar