söndag 6 maj 2012

Bakdags

Igår var det dags för lite bak här hemma. Så efter jag och Lena varit på tippen så åkte vi snabbt ut till dollar stor och sedan till Ica för o handla ingredienser till baket. Varvat med tvättstugan och tacos så bakade vi snoddas. Eller kärleksmums som många också säger...kärt barn har många namn=) Det var jag och tjejerna som bakade Benjamin var inte så road av det. Thea tycker det mest är kul o hälla i allt och skulle gärna hälla i precis allt om hon fick. O hennes förkläde är det viktigaste hon har när vi bakar=) Cassandra har ett likadant. Det är sånna där gratissaker från Milda, jättefina med rosa muffins på=)
Sen efter det baket så var det dags för lillfisen o duscha. Hon hade duschat efter badhuset såklart, men sen fick hon lördagsgodis som verkade hamna mer i håret än i magen=) Men den lilla damen började rota fram Benjis benskydd, fotbollsstrumpor o mössa. Hon hade bråttom sa hon så hon hade inte tid=)
När jag väl fick in henne i duschen så var hon halvt sur men det gick över rätt fort. Hon var bra trött och fick en flaska välling efter. Själv slängde jag ihop en bulldeg. När hon druckit upp vällingen så blev det sängen för henne och duschen för mig. Sen bakade jag ut bullarna och Cassandra höll mig sällskap=) Behövs lite bullar o sånt nu när man picknickar och är på fotbollsplanerna=) Vid tio tiden var jag äntligen klar med projektet och kunde slappa i soffan en stund. Idag blev det med lite bak. När vi kom hem från Cassandras match så käkade vi lunch och efter det så bakade jag kolakakor och Jonas bakade sockerkaka. Haha, han har nog aldrig bakat=) Han läste receptet lite högt o sa att han skulle smöra en form. Men sen undrade han vad som menades med att den skulle bröas, hahaha=) Men han hälsade iaf att den blev god=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar