onsdag 25 april 2012

Middagsklart

Åhh vad jag längtar efter dagens middag=) Blir lax ikväll. Eller ja, det blir på seneftermiddagen för sen väntas det ju fotboll. Har ni testat Abbas nya Citronsås? Den dom gör reklam för på tv(eller gjorde kanske?). Den är hur god som helst vill jag lova. Såklart kan man säker göra egen, men vet inte hur man gör faktiskt=). Den här är det bara hälla över så många bitar lax man vill ha och sen in i ugnen. Jag brukar ha lite citronpeppar på laxen innan såsen åker på. Sen e den klar efter typ 20 min i ugnen. Simpelt va=) Brukar ha lite hackad dill över och räkor innan den åker fram på bordet. Så himlans gott! Så det ska vi äta ikväll. Med potatis och broccolipuré till. Har ni testat det då? Broccolipurén? Också jättegott! Koka broccoli med grönsaksbuljong, mixa när den e klar o vattnet avhällt, i med creme fraich o riven ost. Salt o peppar. Klart! =) Behöver jag säga att jag är sugen redan?=) Men tillsvidare får det bli en kopp kaffe och sen lägga tillbaka alla mattor som ligger på balkongen o vädras. Cioa!

2 kommentarer:

  1. Klockan va 13.35 och du längtade redan till maten, du är bra rolig du syster =)
    Men det låter faktiskt gott de du gör med laxen, jag tror jag ska ge mig på det i helgen och smaka, å vitaminerna i laxen har ingen dött av bara smaken på laxen, (usch) haha. Därför kanon med sås sådär!
    Hoppas du får äta något lika smarrigt idag =)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Ja, det är så himla gott med lax. Har inte testat den med citron ännu, men jag ska göra det :)Tack för tipset!! :D
    Kramisar från mig.

    SvaraRadera