söndag 15 april 2012

Trötter

Rubriken stämmer precis med vad jag är just nu! Har varit en lång helg. Tack o lov fick jag några timmar med Jonas i fredags på dagen=) Jag var ledig och han hade tagit en semesterdag. Så vi åkte iväg till västerås en sväng. Bytte lite saker på stadium och köpte en klänning. Var tvungen att ha en till bröllopet som var igår=) Hade beställt hem en som kom, som också var jättefin. Men jag ska skicka tillbaka den. Den jag köpte var mer jag liksom. Tyvärr blev det ingen bild på mig i den.
Ska se sen om jag hittar bild på nätet på den jag köpte.
Sen iaf så blev det lite handling på coopen i fredags innan det var dags o möta verkligheten igen. Hem till barnen + deras kompisar o storkusin. Sen kom även lillkusin hit. Han har sovit här hela helgen. Slängde ihop tacos till middag. Uppskattat av alla barnen! Sen göra kväll för dom minsta och fredagsmys för dom större. Vid 22:30 gick sista kompisen hem och efter det pytsade jag dom vakna barnen i säng.
Dagen igår började supertidigt, redan 5:40 ville lillkusin Charlie vakna. Så är det ibland. Strax efter det kom Thea ner också. O dagen var igång med andra ord=)
Full rulle hela förmiddagen. Kl 12 kom min bror och Ingela. Alla bytte om och fixade oss inför bröllopet. I sista sekund kom min mamma och sen halvsprang vi till kyrkan. Men vi hann=) Hade fullt upp med att hålla Thea halvlugn i kyrkan så jag hörde inte så mycket av själva vigseln (hon ville mer leka o stoja hela tiden). Men dom sa ja till varandra iaf=) Så nu är syrran gift=)
Sen fika på stan med gästerna o brudparet innan det var dags att bege sig hemåt igen. Halvmatt o halvseg var det bara att börja utfodra alla barnen. Jonas och hans söner kom dom också. När alla barnen ätit så var det dags för oss vuxna o äta. Äntligen! Superhungrig!
Starx efter halv tio kom barnen i säng(dom små runt 20). Sen var det bara att börja röja upp efter dagen och förbereda denna dag. Vid midnatt kom jag äntligen i säng. Ställde kl på halv sju så jag kunde upp o väcka Benji som skulle till Örebro på cup. Men lilleman vaknade precis innan det så jag var redan uppe då=)
Sen har denna dag också varit i full fart. Vid nio kom kusin eddie hit också o sen har dagen bara gått av sig själv. Cassandra fick plats i en lagkompis bil idag så hon kom till träningen som planerat.
Nu är det snart kväll o här hemma väntas en tidig kväll för oss alla. Ska se en film sen när Jonas kommer. Får varva film med tvättstugan som jag också har ikväll.
Imorgon är en ny vecka med nya möjligheter=)

Klänningen som jag hade på mig på bröllopet. Ljusblå och vitrandig. Hade en tunn vit bolero till

2 kommentarer:

  1. Låter som en hektisk men bra helg :)
    Vilken fin klänning du hade! :) God natt och sov sött. Puss

    SvaraRadera
  2. Du fick verkligen en tuff helg. Tänk att få ha en syster som du. Klänning är jättefin. Synd att det inte blev något kort på dig . Du får ha den på dig i sommar så vi får se dig i den . Kram Sussie

    SvaraRadera