torsdag 19 april 2012

Ännu en dag

Ännu en dag med en sjuk Thea. Hon har hostat hela natten och tyckte hon o jag skulle vara vakna mellan 3 och halv fem inatt. Men sen somnade hon iaf om, tack o lov! Verkade ok på morgonen så jag gjorde henne klar för dagis. Väl där så bröt hon ihop och ville hem o sova och var varm. Så hem med henne igen och tempade henne. Örontermometern är kanonbra, måste köpa en egen så jag slipper låna från Lena hela tiden=)Jo, febern var ett faktum även denna dag. Thea kan vara så svår när det gäller feber. Hon kan ha strax över 38 bara, men bete sig som hon har 41. Sen kan hon ha runt 40-41 och ändå vara hyfsat pigg. Så på henne är det svårt att märka av febern, om hon inte känns jättevarm såklart. På påskafton hade hon nästan 40 i temp, men hade jag inte sagt innan till pappa o alla att hon hade feber så tror jag inte dom hade märkt det.

/>

Medans Thea har kikat på tv:n så har jag städat övervåningen. Skönt o ha det gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar