lördag 8 mars 2014

Lördagsmys o febrigt

Förkylningarna avlöser varandra här hemma. Jobbigt o tråkigt börjar det bli. Nu är det Gabriels tur som har hosta, feber, taskig mage och utslag. Kan knappt minnas när vi alla var friska samtidigt. 
Men på förmiddagen hade inte febern o utslagen kommit än så då spenderade vi tiden i parken. Härligt med vårsol. Blåste lite kyligt men det kan man ju överleva. 
Eftermiddagen bestod av en snabbvisit ute, bad och innehäng. J kom förbi en snabbis o sa hej o kramades lite, sen var hon tvungen att åka igen:) 

Ikväll är det mellofinalen barnen vill se. Jag lär ju höra, men tänkte inte titta. Har några projekt pågång och tänkte fortsätta med den ena ikväll om jag orkar. 
Tar sin lilla tid men känslan är att det kommer bli bra!:)

Mina tjejer har intagit köket o håller på o skalar o skär frukt för fullt. Fruktsallad har dom önskat till kvällen, med hemmagjord vaniljglass till. Glassen gjorde jag o dom två minsta redan vid sju imorse när vi ändå var vakna. Är ju så sjukt gott med egengjord glass:) Tror jag ska vispa ihop lite chokladsås med, känns som vi är värda det efter alla virus som härjar i vårt hem. 
Min stora kärlek hinner tyvärr inte hem till varken glass eller mellon. Synd för han;)

Mina härliga ungar i vårsolen o vattenpölen:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar