tisdag 11 mars 2014

Klockan

Nu är äntligen klockan färdig! Hade en väggklocka i vardagsrummet som jag köpte för ett år sen eller två. Men tyckte inte den gjorde sig nå bra där som den såg ut. Fick bli ett projekt med färg o bokstäver ist när jag ändå var igång med färg:)
Grundmålade hela vit några gånger och sen målade jag med vanlig matt vit. Sen valde jag text o utseende och då är ju internet bra med många olika tips o ideer:)
Fick bli texten A smile is the prettiest thing you can wear. 
Igår kväll målade jag färdigt det sista o idag kom visarna på plats igen. Gjorde prickar där övriga klockslag är men vet inte om det får bli små streck där ist. Ett riktigt pillgöra med bokstäverna och även om jag hade en väldigt smal pensel så hade jag behövt en ännu smalare på vissa ställen. Men jag är nöjd:) 

Lite steg för steg





O äntligen färdig!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar