tisdag 11 mars 2014

Lite mera vitt


Har haft lite fler småprojekt här hemma på slutet. Gunghästen vi köpte begagnad på facebooks köp, byt o sälj sida har fått sig en make over. Det var ju tanken redan när vi köpte den. Nu är den vit(såklart:)) men tror den ska få sig ögon o nå mer lite senare. 
Före såg den ut såhär. Bilden är lånad!


Och nu ser den lilla hästen ut såhär än så länge:)




Sen har jag målat mina sängbord. Dom fick jag av Lena för typ ett år sedan när hon inte ville ha dom längre. Själv hade jag inga sängbord då o tog tacksamt emot dom:)
Dom kommer från IKEA och är från serien Aspelund. Sängborden var ljust ljust gråa, men nu är även dom vita:) Och med ditmålat No.1 och No.2 i ljusgrått. 

Förebild. Även den lånad från nätet!


Och numera ser dom ut såhär




Och sist men inte minst, vårat lilla pelarbord. Köptes på IKEA 2006 och var då antikbetsat. Sen nångång blev det vitt. Och är vitt även nu men lite uppfräschad vit:) Bordet har varit rätt tråkigt och har mest bara fyllt funktion med att ha som lampbord. Men när jag möblerade om för några veckor sedan när nya(begagnade) soffan kom på plats så syns bordet så tydligt där det nu står. Fortfarande med bara en lampa på. Har haft lite saker på det men Gabriel flyttar mer än gärna runt på allt han når. Så jag målade dit en text även där:) Amor Vincit Omnia i grått. Nu finns det ngt på bordet och det händer något med det. Och Gabriel kan inte flytta på det:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar