söndag 9 mars 2014

En händelserik söndag

Härligt vårväder idag med. Hittade lite energi o klädde på barnen ytterkläder o gick ut på fm. Var nere hos Jonas på hans uteplats o krattade löv o drog upp fula buskar. Allt var frid o fröjd o vi åt lunch ute. Sen skulle jag bara fortsätta lite till men hoppade runt buskens rot och råkade hoppa rätt på en kratta. Som såklart flög med världens kraft rakt i ansiktet på mig. Gjorde så sjukt ont, det blödde massor o det kändes som flera tänder lossnade. Men skrattade av det hela o sprang o sköljde munnen.  Blödde o blödde o Jonas sa att jag måste åka o sy. Nej tänkte jag men han ringde 1177 o fick en tid åt mig på akuten i västerås. Josefin kom o körde mig till v-ås. Skrattade åt hela sjuka situationen många gånger o när vi kom till sjukan så skrattade läkaren med och utbrister, "Oh my god! Sånt man ser på komedier, händer sånt i verkligheten med?" Haha hon skrattade så jag o Jossan med satt o skratta:) Sen var det bara börja sy. Fyra stygn blev det. O läkaren o sjuksköterskan drog nog inte jämt, så som dom småtjafsade o var irriterade på varandra. Kul man ha ha det roligt på akuten med:) O en stelkrampsspruta blev det också innan vi kunde åka hem igen. 
Men 420 kr kostade besöket. Dyrt tycker jag. Men när vi åkte hem så tyckte Jossan iaf att jag hade fått valuta för mina pengar, fick ju både fyra stygn och en spruta:) Hahaha:)
Tack för idag Jossan!:)
Blev inge mer krattande idag. Inte trädgårdshäng heller. Tänker bädda ner mig tidigt o hoppas på att svullnaden lagt sig till imorgon då klockan ringer tidigt. 

Precis nysydd och sen en bild när jag kom hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar