torsdag 27 mars 2014

Att börja

Igår när jag var ute på en pw på morgonen så fick jag för mig att testa ta några löpsteg. Sneglade runt lite så ingen var i närheten o sen löpte jag ca 800 m bara. Kändes skönt o hade jag haft löpardojjorna på så hade jag förmodligen fortsatt. Har inte sprungit på elva år, så får börja lite lätt:) Var ju ett skitväder igår med, snöade o regnade o blåste åt alla håll o kanter. Kändes som nålar som for i ansiktet på mig hela vägen. 
Men idag var vädret bättre o jag klädde på mig träningskläderna direkt när jag gick upp. Vaskade av ansiktet så ögonen öppnades o fick i mig en kopp kaffe. Sen var jag redo. Med ett par löpardojjor på! Bestämde att powerwalka första halvan, jogga 1,5 km och sen pw sista biten. Men när jag hade sprungit halvvägs så kändes allt bara så jäkla bra o ändrade min plan till att springa hela vägen hem. Inga jättesträckor vi pratar om, men måste ju börja någonstanns o ha rimliga mål:)
Så 1,61 km pw med en tid på 13 min och sen löpning 2,28 med en tid på 13,01. 
Härligt o va igång igen! Jo nu efter en veckas pw törs jag nog säga att jag faktiskt e igång igen. O när det är så kul, svettigt o jobbigt så får jag ju bara mersmak av det hela!

Helt slut efter, men nöjd!



1 kommentar: